Annonser från BloggPartner

The Red shoes

Hej alla läsare!

The Red shoes gjord år 1948, blev min 1800:e film och det är jag verkligen glad över. En ung ballerina slits mellan en kämpande kompositör och en demonisk dansimpressario, som båda vill lägga beslag på henne. Det sätt på vilket dansen integreras i handlingen har gjort filmen till en filmhistorisk milstolpe.

När jag först började kolla på denna så var jag inte så intresserad, men jag måste erkänna att ju längre filmen pågick, ju mer blev jag indragen i det som hände. Alla dansscener var riktigt vackert gjorda, det var verkligen filmkonst och jag satt fastklistrad framför just de scenerna. den blev bara bättre och bättre och jag tyckte att slutet var väldigt känslosamt. Det fanns många underbara kamerarörelserna, speciellt under dansscenerna och jag tycker att alla borde se denna film. Jag måste verkligen se denna igen och se om jag då finner öppningsscenen mer intressant. Jag känner verkligen för att se den igen så snart som möjligt just för att fotot i denna film är så vackert. Jag älskar snyggt komponerade dansscener i filmer och denna innehåller bland de snyggaste dansscenerna jag har sett. Detta förtjänar en stark fyra.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Frida

2010-07-23 @ 02:31:53
URL: http://thefridayway.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0