Annonser från BloggPartner

Skådespelare: Christian Slater

Hej alla läsare!

Nu ska jag lägga till ännu en sak så att ni lär er ännu mer om film och det är att skriva om mina favoritskådespelare  och den jag tänker börja med är min absoluta favorit, Christian Slater.

Många känner nog igen honom från filmer från sent 90 tal och 2000 tal, men det är främst filmerna mellan 85 - 90 som jag vill fokusera på, för det var hans guldålder. Den första filmen som jag såg med honom var Heathers och jag blev tagen på en gång och fick min första riktigt stora skådis-crush som fortfarande har hållit i sig alla dessa år.

Han är född 18 Augusti 1969 i New York och fick sin första roll i filmen Sherlock Holmes 1981 som gick på TV.  Redan som ung så var han med i många broadway-shower. Enligt mig så kom hans stora genombrottsroll i Heathers, men han hade medverkat i biroller i filmer innan, men i Heathers är han fantastisk och det gjorde att han ofta fick huvudroller i de filmer han har medverkat i. De bästa filmerna han är med i förutom Heathers är Skate or die, Pump Up the Volume, Young Guns II, The name of the Rose, Robin Hood: Prince of thieves , Interview with the vampire, Bad Things, True Romance & Tales from the darkside. Det är någonting väldigt speciellt med sätter han rör sig på och hur han pratar. Han lyfter alltid upp en film, även en dålig film.

Han har gjort ganska många skandaler och har även dejtat Winona Ryder och Christina Applegate. Han gifte sig 2000, men äktenskapet höll 6 år och de fick två barn tillsammans. Allt han tjänade från filmen gav han till River Phoenix välgörenhetsorganisationer.

We (Winona Ryder) don't speak on a regular basis, but I love her. I've never gotten over the crush I had on her then. She is still the woman of my dreams. - Interview, August 2007.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Frida

Han är min favorit skådis också! Jag såg han först i Headers, Han är lite skrämmande galen i sitt sätt, det älskar jag. inte många som kan spela som han !

2011-06-07 @ 19:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0