Annonser från BloggPartner

Placebo: Top 5

Hej alla läsare!

Nu ska jag lista de fem Placebo låtarna som har påverkat mig mest.

Special Needs:
Denna låt är väldigt speciell för mig och jag har så många olika känslor bunden till denna låt. Det är just den som jag ofta har lyssnat på när jag har mått som värst, även när jag har mått väldigt bra.

Teenage Angst (Live-versionen):
Att höra denna låt live och i ett väldigt lungt tempo är bland det vackraste jag har hört. Alla orden träder verkligen fram och kryper in under ens skinn.

My Sweet Prince:

Om man har hört den så behöver jag nog inte förklara varför denna stannar med en länge.

Follow the cops back home:

Det är just meningen ''I'm medicated how are you?'' som har fastnat med mig från denna låt och den gör intryck. En sån liten enkel mening får en stor och tung innebörd.

I do:
Varje gång jag känner hopp för kärlek så lyssnar jag på denna låt och den får mig att må riktigt bra, men jag kan inte lyssna på den när jag mår dåligt för det blir bara för jobbigt. Men jag kan ju säga att jag kan lyssna på den nu, så vad innebär det? ;)



Vilka är era top fem Placebo låtar, som betyder lite extra känslomässigt?




300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Sandra

Du har förresten en massa frågor som väntar på dig på Bloggsvar :p

2010-07-13 @ 15:40:19
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Daniella

Hejhej!



Vill du ha en fin header? Adda [email protected] och skriv hur du vill att din header ska se ut, vad det ska stå och sådana saker! Skicka även 1,2 eller 3 bilder som jag ska sätta in i din header! Det är 100% gratis :)

2010-07-13 @ 15:54:25
URL: http://daniellaevelina.blogg.se/
Postat av: Angelica

Åh placebo <3



mina topp 5:

Black-Eyed

Post Blue

Meds

Pierrot the clown

In the Cold Ligh of morning



fast måste ha med: Song To say Gooodbye.

Gah älskar dom <3

2010-07-13 @ 16:31:23
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: Candy

"Det är just meningen ''I'm medicated how are you?'' som har fastnat med mig från denna låt och den gör intryck. En sån liten enkel mening får en stor och tung innebörd."



samma sak här, den har jag även lyssnat mycket på när jag legat inne osv. så jag har verkligen en speciell relation till den låten. grät när jag såg den live.



mina fyra andra favoriter:



song to say goodbye

black-eyed

allergic (to thoughts of mother earth)

special needs

2010-07-14 @ 19:23:08
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Frida

Fy vad svårt.. jag har tänkt på det om jag skulle få den frågan någon gång men det är nästan omöjligt att välja ut fem för mig haha.. jag vill lägga till flera hela tiden xD men men..



Twenty years - den berör mig väldigt starkt, jag tänker på livet, det bra och det dåliga, det som har hänt och framtiden, vänner som finns och vänner som sviker. Låten handlar om så mycket <3



Space Monkey - Den får mig alltid att känna mig så sexuell frigjord, energifylld och galen helt enkelt, så som brian brukar vara live på scen under denna låt..



Because I want you - Jag älskar tempot och hur orden passar in så bra (som alltid men iaf) jag tänker på misstag som hänt på fyllan och dragningskraften till andra killar.



Blind - Stark låt, känslan av ensamhet kan vara minst lika stark, och kärleken.



My sweet prince - Samma som du säger, om man har hört den så behövs ingen förklaring. Den tar en igenom på en känslokarusell kan man ju säga.



sedan måste jag nämna meds, follow the cops back home (tänker på samma mening, får alltid rysningar av den) Without you i'm nothing, every me every you och running up that hill covern live är också grym. Förlåt men jag kan verkligen inte välja haha.



HK farewell är nog det vackraste jag hört också. (a)

<3

2010-07-15 @ 23:52:15
Postat av: Lisa

Det är två låtar med dom som jag älskar, Running up that hill & every you, every me. Rakt in i hjärtat!

2011-04-24 @ 22:14:16
URL: http://lisbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0