Annonser från BloggPartner

Casablanca

Hej alla läsare!

Nu har jag äntligen sett klassikern Casablanca. Rick Blaine, en cynisk nattklubbägare i den under andra världskriget kritiska staden Casablanca, får problem när hans gamla flamma Ilsa oförhappandes dyker upp och, tillsammans med sin make Laszlo, vill köpa utresepapper.

Jag har hört så mycket om denna film och alla som har sett den som jag känner gillar den väldigt mycket. Tyvärr så gillade jag inte Casablanca. Jag tycker att den var väldigt tråkig och jag blev så uttråkad att jag tillochmed hade svårt att följa med i handlingen. Jag blev inte rörd utav kärlekshistorian heller och därför fungerade nog inte filmen för mig. Jag förstår faktiskt inte vad det är som gör att nästan alla älskar denna film. Visst den har några klassiska repliker, men annars så är inte detta en film som jag kommer ha i min samling.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: ♥

Hej hur mår du idag då sötnoz?:)

<333333333

2010-07-15 @ 14:04:27
URL: http://feliciathofalk.webblogg.se/
Postat av: Candy

ungefär som med dirty harry då, haha. >_<

2010-07-15 @ 14:18:58
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0