Annonser från BloggPartner

15 sanningar

Hej alla läsare!

Jag blev utmanad utav Moa att skriva 15 sanningar om mig själv, första gången jag gör en sådan utmaning, men hon är så söt och jag gillar hennes blogg, därför kommer jag göra detta inlägg. Det var ganska svårt att komma på dessa saker, men efter hårt arbeta så är jag klar.

1. Jag har jättesvårt att säga att jag älskar eller gillar mina kompisar till dem ansikte mot ansikte. Om någon säger att dem älskar mig så svarar jag tack. Jag tycker att det ordet är väldigt jobbigt och jag tycker även att det är jobbigt att säga känslor muntligt.

2. En gång när jag var liten så bet jag en tjej i axeln riktigt djupt för att jag inte fick låna hennes spade - jag var jättevild och galen när jag var liten.

3. När jag var yngre så sprang jag jämt runt naken överallt, även på dagis. Det första jag gjorde när mamma lämnade av mig där var att klä av mig och mina föräldrar trodde på riktigt att jag skulle bli strippa när jag blev stor.

4. Jag har väldigt svårt att umgås med tjejer för jag känner mig obekväm med dem för de tycker ofta att jag är ganska konstig för mina intressen.

5. Jag har väldigt barnslig humor, jag skrattar åt allting som innehåller bajs, kiss eller prutt. Det har varit gånger då ingen har skrattat åt ett bajsskämt medan jag har suttit där och försökt hålla mig för gapskratt.

6. Jag känner mig så skyldig för att jag hela tiden höll ett avstånd mellan mig och pappa de sista veckorna innan han dog. Varje gång jag och mamma besökte honom på sjukhuset så satte jag mig ner och ritade fåglar istället för att titta och prata med pappa. Jag borde ha kramat och pratat med honom hela tiden, inte sitta och rita fåglar till honom. Jag hoppas bara att han visste att jag älskade honom mer än jag någonsin har älskat någon.

7. Jag gillar inte att sola eller gå ut när det är varmt, jag sitter hemma och väntar tills det är lite kyligare och kväll innan jag går ut. Jag mår jättebra med min bleka kropp.

8. Jag är egentligen blondin, men jag älskar mörkt hår och har färgat håret sedan jag var 11 år. Så snart har det gått 10 år sedan jag såg min naturliga hårfärg.

9. Jag spelade tennis från 6-års ålder till 13-års ålder och vann SM två gånger. Jag saknar fortfarande tennsi väldigt mycket och ångrar att jag slutade.

10. Jag använder inte jeans, iaf inte långa jeans byxor. Jag använder shorts någongång ibland annars så har jag på mig kjol och klänningar året om och trivs väldigt bra med det.

11. Jag var mobbad i ett år för att jag var så tyst och inte ville vara social med någon efter att min pappa dog.

12. De bästa dagarna varje år för mig är att klä ut mig och åka till olika Sci-Fi mässor.

13. När jag mår dåligt är oftast att gå på bio det enda som får mig att må bra. När jag börja känna mig riktigt nere och då jag inte vill leva längre så går jag på bio och då släpper jag allting och rensar mitt huvud på dåliga tankar. Det hände mig nu i Polen, jag mådde så dåligt en dag att jag gick på bio två gånger under en dag och jag mådde genast mycket bättre.

14. Någonting jag kan äta hela tiden är choklad. Jag ÄLSKAR älskar älskar choklad och kan proppa i mig en hel stor marabou mjölkchoklad kaka på säkert 10 minuter. Måste köpa choklad imorgon och hoppas på att den inte smälter i värmen!

15. Mina ätstörningar började när jag var 13 år och då för att mamma tyckte att jag var tjock, så då började jag banta, gick ner 12 kg.





300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Candy

Mammor ska inte säga att man är för tjock, eller något annat om ens kropp. =( Hon menade säkert inget illa med det (eller vad vet jag), men ibland säger föräldrar verkligen dumma saker. =/



& jag tror att det där med att du ritade fåglar istället för att vara med din pappa var nåt slags försvarsmekanism kroppen & psyket satte in, anklaga dig inte för det, även om det är svårt att inte göra't... men du var ju så liten då, & det är så svårt när nån man älskar är sjuk & döende, fullt naturlig reaktion ju.



Har inte heller sett min naturliga hårfärg på typ 10 år. >_<

2010-07-15 @ 03:03:34
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Tina

Men så söt du är :D Tittade in här för någon månad sen, men hittade tillbaka hit igen. Du ser verkligen annorlunda ut. Det där med att inte kunna umgås med tjejer känner jag igen. Är mycket bekvämare med killar, även fast jag egentligen trivs bäst i mitt eget sällskap. ;P

2010-07-15 @ 22:14:07
URL: http://sirganit.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0