Annonser från BloggPartner

Fredagen den 13:e

Hej alla läsare!

Jag och älskling har precis kommit hem. Imorgon är det februari och det känns skönt att sakta men säkert lämna dessa vintermånader. Jag måste även säga förlåt för att jag har varit dålig med att svara på kommentarer och att kolla in andras bloggar, men jag har haft fullt upp.
Jag tänkte tipsa om Fredagen den 13:e filmerna, både gamla och re-maken. Originalet fick som sagt 10 uppföljare (Freddy vs Jason inkluderad) och jag gillar de flesta grymt mycket.

Vad handlar dem om?
Den första filmens handling vill jag inte säga nått, för twisten i slutet är ganska stor och ju mindre man vet om filmen desto bättre. Men ett gäng ungar bla annat Kevin Bacon ska jobba på ett sommarläger, men någon har bestämt sig för att lägret aldrig mer ska öppnas. De andra filmernas story är ungefär upplagd på samma sätt.

Det jag gillar med varje film är att dem är kreativa med olika mordscener och ganska så roliga att kolla på. De blir aldrig riktigt läskiga och det gillar jag med dem. Jason Voorhees har blivit en ganska stor skräck-ikon och jag diggar honom. Jag har en bok hemma om hur dem gjorde alla filmer och om massor med annan kul fakta och den här var en utav de filmerna som satte igång slasher-filmerna på allvar med stor inspiration från Mario Bavas Bay of blood såklart. Fast jag tycker att dessa filmer är bättre än Bay of Blood aka Twitch of the death nerve som den också heter.

Vad tycker jag om re-maken?
Jag gillade den faktiskt, den håller sig till mallen ganska väl och har inte gjort Jason löjlig så som Halloween re-maken har gjort med Myers. Det var kul med ett ganska långt intro och snart får jag hem den på dvd.

 


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Lillsnörpa

Hjälp skräckisar får mig att rysa :)



Håller med dig om att det är skönta att gå in i februari, vi ha VÅR NU! /Lillsnörpa

2010-01-31 @ 21:59:17
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/
Postat av: Lillsnörpa

sv: Det var ingen dum idé! :D

2010-01-31 @ 22:54:25
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/
Postat av: Pussybear

Hey, are you alive? O';



Länge sen man hörde nåt från dig.

2010-01-31 @ 23:37:55
Postat av: Pussybear

Tack, jo det har du sagt redan :) Ska lägga upp lite nyare grejer nån gång, men vill bara visa alla oinvigda så här i början :)



KRAM

2010-02-01 @ 00:21:02
Postat av: isabell

med mej äre toppen, med dej då :) ?

2010-02-01 @ 11:09:09
URL: http://miniizza.blogg.se/
Postat av: Huyen

måste kika in filmen :) älskar skräckisar

vill du ha chansen att tjäna extra pengar hemifrån? läs mer på min blogg för information <3

2010-02-01 @ 11:21:13
URL: http://colorsofmusic.blogg.se/
Postat av: Josse♥

sv : vart ute på långprommis med vovven :D allt bra?

2010-02-01 @ 14:53:58
URL: http://jagkallaslilljosse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0