Annonser från BloggPartner

Switchblade Romance.

Hej alla läsare! ♥

Dags att tipsa om filmen Switchblade Romance aka High Tension, en fransk gore-film, en utav de tidigaste faktiskt. Jag bloggar ganska mycket om dessa franska gore-filmer, men jag älskar dem. Jag såg denna när jag var 14-15 år och det var den första franska gore-filmen som jag såg och jag älskade den. Den har en riktigt bra twist och mycket gore, fast inte lika mycket som de nya franska filmerna i denna genre. Väldigt bra musikval, som i de övriga franska filmerna. Det finns en ganska omtalad scen i början där en man i en långtradare har en härlig stund med ett avhugget huvud.

Den handlar om de två vännerna Marie och Alex som beger sig ut till Alex familj på landet, men på kvällen mördas Alex familj och Alex blir kidnappad och nu är det upp till Marie att rädda henne.Gillar man inte Inside, Martyrs eller Frontiers, så lär man inte gilla den här heller, men jag tycker att den är grymt bra.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0