Annonser från BloggPartner

Parfymen - berättelsen om en mördare

Hej alla läsare!

Hur ska ni fira alla hjärtans dag? Jag ska på bio med Alex och hans småsyskon, vi ska se Prinsessan och grodan och senare ska vi till äta middag med Alex familj. Jag tänkte tipsa om Parfymen - berättelsen om en mördare.

Vad handlar den om? Den utspelar sig i Paris under 1700-talet. Jean-Baptiste Grenouille saknar helt kroppslukt och människor blir, utan att förstå varför, illa till mods i hans närvaro, så han lever i isolering. Desto lättare för honom att bevara sin hemlighet - han är född med ett luktsinne så fint att han i mörkret kan följa en enskild människa på flera kilometers avstånd. Dofter blir hans besatthet, men också hans yrke - parfymörens. Den doft som ger honom den mest utsökta njutningen finner han hos unga oskuldsfulla kvinnor. Själva kvinnorna intresserar honom inte - men Doften! Och han kommer att göra vad som helst för att få dedofterna han söker..

Filmen är baserad på en bok. Ni vet när man ser en film som man absolut inte blir uttråkad av och som trots att den är ganska lång känns kort och superbra? Så var det för mig när jag såg denna. Har ni inget att göra ikväll? Se denna!


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Caroline

Thaanks! :D

2010-02-14 @ 11:16:09
URL: http://luggsliten.se
Postat av: Pussybear

Jag tycker att du har blivit mycket bättre på att beskriva, iaf när jag läser det här :)



Parfymen är riktigt bra, tycker slutet är så bra! (Skulle vilja ha en sån parfym själv lol)

KRAM

2010-02-14 @ 14:49:20
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com/
Postat av: Candy

Den är redigt sjuk den där filmen. >_< Tyckte den var ganska seg och irriterande emellanåt, men helt okej att se i alla fall. Och uttrycket: "Du är så söt att jag vill äta upp dig" fick verkligen en helt ny innebörd. =O

2010-02-14 @ 16:07:38
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Friday

åååh shit den där är så bra!!!! :D

2010-02-14 @ 17:44:16
URL: http://thefridayway.blogspot.com
Postat av: LucyMoran

Jag har boken men jag har inte sett filmen än. Jag började läsa boken men jag orkade inte läsa färdigt den då. Den är så svårläst också! En mening jag läste i 15 minuter eller så var en halv sida lång! Det var helt sjukt. Men boken är säkert väldigt bra. Vilken mardröm att översätta till svenska dock! Omöjliga meningar på tyska som ska göras till omöjliga meningar på svenska... Ojojojojoj.

2010-02-16 @ 18:23:05
URL: http://lucymoran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0