Annonser från BloggPartner

Paprika

Hej alla läsare!

I helgen såg jag en animéfilm som hette Paprika. Jag och Alex tyckte båda att den var bra, men lite förvirrande. Den handlar om ett några som har uppfunnit en manick som gör att man kan komma åt folks drömmar.

Det vi blev mest förvirrade av var alla hopp mellan nutid och drömtid, men förutom det så var den väldigt snygg och det bästa var när paraden kom fram tillsammans med den musiken, det gillade vi båda väldigt mycket. Jag har sett några andra utav Satoshi Kons filmer och jag har gillat dem väldigt mycket. Den bästa har definitivt varit Tokyo Godfathers.

Den snyggaste scenen var fjärlisscenen, när Paprika ligger på bordet. Jag ska inte avslöja för mycket, men den var väldigt bra. Jag och Alex vill båda se om den här filmen.

Jag ska snart åka till skolan för att diskutera manus igen, eftersom att vi inte har bestämt för vilket manus vi ska filma ännu. Jag ska nog filma den här gången också, vilket jag är glad över, för jag vill verkligen lära mig mer om kameran, foto och bildkomposition. Förut var jag rädd för att göra saker som jag inte var så bra på, men det är när man försöker lära sig dem sakerna som man lär sig jättemycket, så var aldrig rädda för att prova på något nytt. Efter skolan ska jag hem till mamma och hjälpa henne med lite saker.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra på kvällen, men jag ska nog plugga på kameran mer och kolla på någon film. Jag hoppas att ni alla får en bra dag!

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0