Annonser från BloggPartner

Tombs of the blind dead

Hej alla läsare!

''Scenerna med the zombies är ruskigt snygga och tillhör bland det snyggaste jag har sett inom skräckfilmsvärlden''



Två vänninor möts för första gången på många år. De bestämmer sig för att göra en resa tillsammans med den enas fästman. Väl på tåget uppstår känslokomplikationer, och en av de båda kvinnorna hoppar av tåget i farten. Hon vandrar iväg och när kvällen kommer slår hon läger i en till synes öde stad, vilandes i ruiner. Men hon skulle bara veta att det också är gravplatsen för The Templars, en samling onda knektar som härjade för många hundra år sedan - och när mörkret faller börjar det röra sig i gravarna...

årets första recension! Jag hade låga förväntningar, men jag blev glatt överraskad. Scenerna med the zombies är ruskigt snygga och tillhör bland det snyggaste jag har sett inom skräckfilmsvärlden (inte snyggare än Dario Argentos filmer såklart), men allting var väldigt snyggt under just dem scenera. Jag gillade deras dräkter och all dimma som tillförde en väldigt mysigt atmosfär, det är synd att inte varje scen var med dessa zombies. Det som sänkte betyget var att den var ganska seg och det var en hel del onödiga repliker och utdragna scener. Man satt och tänkte wow jättebra okej nu blev det segt, åh shit vad bra, jaha nu blev det tråkigt igen. Det är synd när man tänker så för det är svårt att betygsätta en film då, men den får en trea främst för just dem snygga scenerna och för den mysiga atmosfär som filmen erbjuder.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: M i c k a

jag tror att du och min sambo har samma typ av filmsmsak ;)

2011-01-01 @ 22:51:33
URL: http://niintendo.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag gillar den här :) men inte uppföljarna :(

2011-01-02 @ 19:21:18
Postat av: jonas

ah den jag vill jag:=

2011-01-02 @ 20:10:45
URL: http://jonaslindh.wordpress.com/
Postat av: Trash is king!

Jag är ganska förtjust i den här. De Ossorios film har något som inte växer på träd, nämligen stämning. Uppföljarna är dock skit...

2011-01-17 @ 14:24:06
URL: http://www.trashisking.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0