Annonser från BloggPartner

Tesis aka Snuff-movie

Hej alla läsare!

''Filmen var obehaglig och höll mitt intresse uppe hela tiden.''



Angelas lärare hittas död framför en stor videoskärm på skolan hon går på. Av ren nyfikenhet plockar hon på sig bandet som läraren tittat på och finner att kassetten innehåller en snuffmovie, en film där människor dödas på riktigt. Hon börjar tillsammans med sin udda kompis Chema, en vålds- och splatterfantast, att undersöka var filmen kommer ifrån.

Det var en läsare som tipsade mig om denna förut när jag frågade efter filmer att recensera och jag tackar mycket för tipset för det ledde mig till en bra skräckfilm. Den här var spännande hela tiden och jag sympatiserade verkligen med huvukaraktären. Filmen var obehaglig och höll mitt intresse uppe hela tiden. Fotot var väl inte det bästa, men det kompenserade den upp med en väldigt intressant story och bra skådespeleri. Filmen kändes även väldigt verklig på en hel del ställen och det var därför den kändes obehaglig ibland. Den hjälpte även till artt den utspelar sig i Spanien för det gav filmen en slags charm.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Nathalie @ Bloody Disgusting

Tack för tipset!

2010-12-07 @ 18:57:09
URL: http://bloodydisgusting.blogg.se/
Postat av: Zandra

Den verkar vara bra! Har den på datan men har inte hunnit se den ännu :)

2010-12-07 @ 18:59:57
URL: http://zandravonhelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0