Annonser från BloggPartner

Min polska dagbok: Dag 1

Hej alla läsare!

''Kan ni fatta en awesome Godzilla film för 20 spänn! Jag kissade nästan i strumpbyxorna så glad var jag!''



Jag räknar fredagen som dag ett trots att jag kom dit sent på torsdagen. Det enda jag hann göra på torsdagen var att sova, så det är inte så kul att skriva eller läsa om. Jag sover inte särskilt länge när jag är i Polen för att min morfar vaknar mellan 5-6 på morgonen och alltid går in till sitt rum (det rummet som jag och mamma sover i när vi är hos dem) och sätter sig och börjar prata med mamma och då vaknar jag också. Vid 7 brukar jag somna om och sen blir jag jämt väckt vid 9 för att gå upp så det är ganska omöjligt för mig att sova länge där. Hursomhelst så vaknade jag vid 9 och bäddade sängen vilket jag aldrig gör hemma i Sverige, men gör varje dag i Polen.

Jag och mamma hade längtat efter att besöka vårt favoritcentrum i Katowice, Silesia som är sjukt stort. Ungefär 5 gånger större än Kista Centrum + en biograf såklart och arcadespel, biljard, bowling och hur många glasställen som helst. Vet ni vad dem även har oändligt mycket av i Polen? KFC! Jag älskar KFC, det godaste som finns efter Sushi. Efter middagen (hemma hos mormor äter vi middag mellan 1-3 på eftermiddagen) åkte vi till Silesia och jag hade bokat en biljett till filmen Buried. Jag hade ganska mycket tid innan filmen och jag och mamma gick runt och shoppade lite. Jag hittade några julklappar till Tomas och en Godzilla film för 20 kronor! Kan ni fatta en awesome Godzilla film för 20 spänn! Jag kissade nästan i strumpbyxorna så glad var jag! (använder nästan aldrig byxor, utan strumpbyxor året om)

Efter shoppingen
skulle jag gå och se Buried på bio och mamma gick åt andra hållet. Jag åkte rulltrappa upp mot biografen och inser att mamma har min biobiljett. Jag sprang nerför rulltrappan och letade efter henne, skickade säkert 15 sms och med endast 1 minut kvar tills det att filmen skulle börja fick jag en ångestattack mitt i centrum. Jag kunde inte andas och fick sätta mig ner för att inte ramla och till slut kom mamma med biljetten och jag sprang till biosalongen. Jag hann inte ens kissa och jag var superkissnödig, men det hann jag helt enkelt inte med och tack och lov att filmen inte hade börjat då jag kom dit. Jag klarar nämligen inte av att gå in på en biograf efter att filmen har börjat, även om det bara handlar om 1 minut så kan jag inte.

Filmer jag såg den första dagen: Mutants, Raging Bull, Buried & Godzilla - final wars.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Johan

Haha, roligt inlägg, lite tråkigt med ångesten bara men det löste sig ju (:



Synd att jag har så segt internet att det knappt går att kolla på ):

2010-12-31 @ 11:52:34
URL: http://digitaltguld.webblogg.se/
Postat av: andres

Godzliia Final wars är en hyllning för alla godzilla-fans över hela världen :D Mitt favorit del är när den Jap. Godzilla bara slår skiten ur den amerikanska Godzilla i Sydney :D Epic!!!!!! ps: bra soundtracken till filmen är också awesome :D

2010-12-31 @ 21:28:03
Postat av: vicky

Vaa Polen har KFC men inte Sverige, fan dags att dom skaffar det. Sååå jävla gott!

2011-01-01 @ 12:01:25
Postat av: Emma

Älskar Buried, så bra :D

2011-01-02 @ 19:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0