Annonser från BloggPartner

Dolls

Hej alla läsare!

''Dockteman har alltid skrämt mig lite och jag tycker att dockor är ganska läskiga, speciellt porslinsdockor.''



En ruskig kväll tar flera främlingar skydd i ett hus som ägs av ett gammalt par. Det gamla paret samlar på dockor och hela deras hus är fyllt av dem. När natten faller på så upptäcker ett av barnen att dockorna egentligen är människor som det gamla paret krympt. Därefter börjar massakern!

Denna var bättre än förväntad.
Jag tycker att musiken och alla små ljud passar riktigt bra in i filmen. Dockteman har alltid skrämt mig lite och jag tycker att dockor är ganska läskiga, speciellt porslinsdockor. Jag har en själv som jag fick på min pappas begravning utav en släkting och jag har alltid varit rädd för den och kännt ett visst obehag varje gång jag tittar på den. Dolls är inte jättebra, men alla scener med dockorna är riktigt bra. Dockornas ansiktsuttryck är bra gjorda och jag gillar storyn.

En handling behöver inte vara komplicerad för att vara bra, utan allting hänger på utförandet. Skådisarna var helt okej, men filmen var lite för kort faktiskt, den hade tjänat mer på ifall den var längre och om det fanns fler karaktärer att lära känna. Inte lika bra som Child's play, men jag skaffar den här gärna på DVD.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Candy

Försökt ladda ner den där men hittar aldrig en fungerande version, eller så hittar jag bara en annan Dolls. Har du den på DVD? ^^

2010-12-30 @ 23:07:46
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Johan

haha, nej det hördes att den ändrades, men det är du som låter så och inte klippet som blev knäppt? ;P



Ah, skönt med nya filmer. Förresten så gillar jag verkligen din bakgrund på bloggen med Spirited Away gubben och Totoro ^^

2010-12-31 @ 10:07:50
URL: http://digitaltguld.webblogg.se/
Postat av: kicki

Detta var en av mina första skräckfilmer man såg.. :D

2011-01-02 @ 14:38:49
URL: http://loeria.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh vill se :) Tack!

2011-01-02 @ 19:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0