Annonser från BloggPartner

Vargtimmen

Hej alla läsare!

Jag har den senaste tiden kollat på en del Ingmar Bergman filmer och den senaste är Vargtimmen. På en enslig ö hemsöks en konstnär i kris av sitt förflutna i sina mardrömmar. Han berättar om dessa för sin frun som tycks börja uppleva dem tillsammans med honom. Frun hittar sedan makens dagbok och får reda på saker som hon nog helst inte hade velat veta.

Jag vet inte riktigt vad det är med hans filmer, men jag gillar verkligen de flesta utav dem. Dialogen tilltalar mig väldigt mycket och jag skulle väldigt gärna vilja ha sådana dialoger i mina filmer. Han använder oftast många närbildder som håller sig fast på karaktären som pratar och då lever man sig in i den stunden och man sugs verkligen fast. Detta är inte en ''typisk'' skräckfilm, men om man kollar på hela bilden så ser man hur skrämmande den är, speciellt att konstnären inte kan sova när det är mörkt och jag har liknande problem med mörkret, därför kände jag igen mig en del.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

2012-01-04 @ 00:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0