Annonser från BloggPartner

The Experiment re-make

Hej alla läsare!

Tjugosex män ställer upp i ett psykologiskt experiment i ett fängelse där några ska vara vakter och några ska vara fångar. Men rätt snart så börjar det hela att gå väldigt galet då de tvingas lyda de regler som finns för att få betalt för experimentet.

Den började helt okej, men jag blev mer och mer insatt ju intensivare det blev. Det här är en utav många filmer som visar vad som händer med människors psyke då vi utsetts för extrema situationer och hur människor förändras när pengar står på spel. Jag gillar psykologiska filmer som rör runt i människors huvud och som får folk att göra saker som de aldrig skulle ha gjort annars. Huvudrollerna spelas utav Adrien Brody och Forest Whitaker och en utav dem förändrades rejält mycket och det kom nästan som en chock. Jag tycker att slutscenen var lite för kort, annars var filmen intressant och väldigt bra. Detta är en re-make utav en tysk film med samma namn och efter att ha sett denna så är jag väldigt sugen på att se originalet för jag gillar grundidén väldigt mycket.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Bloody Disgusting

Tack för tipset! Denna ska jag se!

2010-08-26 @ 17:52:55
URL: http://bloodydisgusting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0