Annonser från BloggPartner

Du är bra som du är

Hej alla läsare!

Jag tittar ofta på Tyra Banks Show och tycker att det är jättebra att hon vill få så många som möjligt att trivas med sina kroppar, oavsett vilken storlek man har. Jag vill också få andra att trivas och älska sina kroppar eftersom att jag har spenderat så många år med att hata min kropp och nu har jag istället börjat älska den. Jag ser inte perfekt ut, jag är ingen jätteliten tjej med storlek 34 i allting (absolut inget fel med att ha det), men jag vill bara få andra att förstå att man är grym oavsett storlek. Jag har lår och har precis lärt mig att gilla dem och därför tänker jag visa den här bilden igen.



KURVOR ÄR SEXIGT ;) ÄLSKA DINA! :D

Jag skulle aldrig ens kunna visa denna bild för några månader sedan, men nu har jag lärt mig att älska min kropp tillräckligt mycket för att visa så här mycket utav mig. Jag vill att alla andra också ska kunna älska sina kroppar och inte känna sig nere och må dåligt för sina kroppar. Jag svälter mig inte och har lärt mig att inte ha mat som min fiende längre.

 

GLASS ÄR AWESOME! ÄT MER :D


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Candy

Folk är alldeles för fixerade vid vad ANDRA tycker om deras kroppar, och vid att jämföra sig med andra människors kroppar, när det enda som egentligen borde spela någon roll är att man mår bra fysiskt och håller sig relativt nära sin normalvikt, oavsett den normalvikten är i underkant eller överkant. ATt man själv är nöjd med det man ser, och inte att andra är nöjda åt en. Därför är det bra att du skriver det här. Man kan aldrig få en hållbar god självkänsla genom andra. Det kan funka tillfälligt, men för att få en bra självkänsla på längre sikt gäller det att man får den från sig själv. Med eller utan kurvor. Man får helt enkelt försöka förändra det man absolut inte kan acceptera, och kan man inte förändra det får man försöka acceptera att man inte kan förändra det. ;) Dessutom tror jag det är viktigt att komma ihåg att man inte ÄR sin kropp. Kroppen är bara ett skal & detman visar utåt. Det tjatas alldeles för ofta om att man duger som man "ä", men tjock eller smal är egentligen inte något man ÄR, utan man har en smal eller tjock kropp. HAR inte är. Låter väl flummigt men jag tror det är skitviktigt att folk påminner sig om det. Åtminstone i det västerländska samhället identifierar vi oss alldeles för mycket med vår yta. MEn ytan säger egentligen inte mycket alls...



Jag har iaf börjat tycka om min kropp mer och mer, och det är jävligt skönt. Kan däremot inte gilla min mage eftersom den inte ser ut så vanligtvis, men jag får försöka förändra det och acceptera att det inte går nu på en gång. I övrigt är jag iaf nöjd och det är skönt att inte vara så sjuk i äs mer, det är skönt att se att du mår bättre med din kropp också! <3

2010-08-13 @ 21:22:59
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Althea

Så underbar bild!!

2010-08-14 @ 13:29:10
URL: http://rockerland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0