Annonser från BloggPartner

Vampire hunter D:Blood lust

Hej alla läsare! ♥

I mitt senaste nummer utav Rue Morgue så skrev dem om Vampire Hunter D - den populära mangan som har fått två långfilmer och då ble vjag sugen på att recensera dem eftersom att jag gillar båda väldigt mycket. Jag tänker faktiskt börja med andra filmen då jag kommer ihåg den bäst och tycker att den faktiskt är bättre. Den handlar om kvinnan Charlotte som blir kidnappad utav vampyrledaren Meier Link. För att få tillbaka sin dotter, anlitar hennes pappa och bror en man som kallar sig ''D''. D är till hälften vampyr och till hälften människa. han blir erbjuden 20 miljoner för att få tillbaka Charlotte oskadd. Under uppdraget så träffar han Marcusbröderna som består utav ledaren Borgoff, hammarmannen Nolt, smidiga Kyle och den enda tjejen Leila som har ett enda mål och det är att döda Meier.

Den är fylld med blodiga och snygga fightinsscener och man gillar huvudkaraktären D. Den är även riktigt snyggt gjord, men det är synd att det har tagit så många år för den att ta sig hit till Europa och USA. Jag ska se om den första Vampire Hunter D filmen innan jag skriver något om den. Denna är tyvärr den enda jag har på dvd, men hoppas få tag på första filmen snart.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0