Annonser från BloggPartner

The Pit and the pendulum

Hej alla läsare!

Detta är en film som finns högt på min lista, The Pit and the pendulum utav Roger Corman är den bästa filmatiseringen utav en Edgar Allan Poe novell. En man åker till Spanien för att undersöka sin systers död. På slottet  säger dem att det var en blodförgiftning men han finner det svårt att tro och snart börjar konstiga saker ske i det slott han vistas i. Min favoritskådespelerska Barbara Steele är med i denna och jag tycker att filmen är väldigt vacker. Känns väldigt gammaldags och mysig. Jag gillar gamla slott och vill gärna bo i ett när jag blir äldre.

Bilden föreställer Barbara Steele och wow hon är så vacker. Den vackraste skådespelerskan som har funnits, idag är hon ganska gammal,  men hon är fortfarande cool. Vincent Price finns även med i denna, precis som i alla Roger Cormans filmer och han är en riktig stor skräckikon. Jag har sett fyra utav hans filmatiseringar utav Allan Edgar Poes noveller och jag gillar dem väldigt mycket.



300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Pussybear

re: Tackk så mycket! I think so toooo :3



Den här filmen äger....:) Otroligt stämningsfullt, gillar skådespelet starkt!

2010-04-09 @ 14:39:46
Postat av: Anonym

Det visste jag inyte :O Men du har lagt av, eller? :)

2010-04-09 @ 14:50:13
URL: http://conler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0