Annonser från BloggPartner

The Girl next door

Hej alla läsare!

Idag fick jag hem The Girl next door som är en film baserad på verkliga händelser. Det finns många filmer som säger att de är baserade på sanna händelser för att locka publik trots att de inte är det, men allt som händer i The Girl next door har hänt på riktigt och det är det som gör den så hemsk. Den handlar 12-åriga David som upptäcker att två nya syskon, Susan och Megg har flyttat in i området. Susan och Megg har flyttat in hos sin moster Ruth efter deras föräldrars bortgång, men deras närvaro, speciellt Megg's, får Ruth att börja hata dem. Hennes hat når en gräns då hon fysisk börjar tortera Megg och hon får även alla grannbarn att vara med på tortyren.

Denna film var riktigt svår att sitta igenom och det var svårt att inte gråta. Verkligheten är så mycket hemskare än de gore-effekter som någon film någonsin skulle kunna producera och det är det som gör denna film så hemsk. Jag läste igenom en ganska lång intervju med regissören bakom denna film i Rue Morgue idag och fascinerades. Det har även kommit ut ett antal böcker om det riktiga fallet, där den unga tjejen heter Sylvia Likens, som hon hette på riktigt och den mest uppmärksammade boken om detta fallet är Jack Ketchums The Girl next door. Jag har inte läst den än, men vill göra det. Detta fallet skedde på 50-talet i Indiana och uppmärksammades väldigt mycket, men jag hörde inte om detta förrän år 2007, då jag köpte Rue Morgue-numret som innehöll denna film på omslaget.

OBS: Stephen King har inte någonting med filmen att göra, han kommenterade filmen och citatet kom med på framsidan, så luras inte av det.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: emma

Har lagt till dig nu på bloglovin, väntar 1 dag, sen tar jag bort om du inte lägger till.. :O :P

2010-04-01 @ 12:41:13
URL: http://justmyface.blogg.se/
Postat av: marie

lagt till dig nu :)

2010-04-01 @ 14:26:22
URL: http://lillmian.se
Postat av: wooltiti

verkar bra. Men du säger att den är baserad på verkliga händelser. Tvivlar inte på det men det står Stephen King på bilden. Han skriver ju bara "påhittat"...

2010-04-01 @ 15:17:37
URL: http://wooltiti.blogg.se/
Postat av: josse

vad tänker du på när jag säger påsk?

kram

2010-04-01 @ 22:15:05
URL: http://jagkallaslilljosse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0