Annonser från BloggPartner

Porco Rosso

Hej alla läsare!

Denna gång tänker jag tipsa om en Miyazaki film, Porco Rosso. Den handlar om en pilot som blir förvandlat till en gris. Han lever nu som en pilat för att  jaga luftpirater. En dag träffar Porco Rosso en tjej, Fio som älskar allt som har med flygplan och att bygga olika fordon att göra. Jag gillade den, men Alexander gillade inte den lika mycket. Det man kan störa sig på är att man aldrig riktigt får en full förklaring till varför han blev förvandlad till en gris, men annars är den riktigt härlig. Som vanligt så innehåller filmen humor och charm. Jag gillar verkligen hans filmer för alla känns som mysiga sagor.

Detta är även den filmen som är den mest ''realistiska'' utav Miyazakis filmer och då menar jag miljön och den historiska placeringen gör att den skulle kunnat utspela sig i den riktiga världen. Men Laputa och Spirited away är fortfarande mina favoriter bland hans filmer.





GLÖM INTE ATT ALEXANDERSÄLJER SINA FILMER HÄR OCH OM NI SÄGER TILL ATT NI HAR FÅTT REDA PÅ ATT HAN SÄLJER FILMER GEOM MIN BLOGG SÅ FÅR NI 10 KRONOR RABATT PÅ FRAKTEN!

 


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Kicki

Jodå,allt är bra med mig.. lite trött bara.. vad ska du göra idag?

2010-04-13 @ 10:56:15
URL: http://loeria.blogg.se/
Postat av: Kicki

Idag ska jag mest sitta inne och vänta på att af ska ringa mig. :(

2010-04-13 @ 11:17:36
URL: http://loeria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0