Annonser från BloggPartner

Placebo - Min räddning



Nu ska jag verkligen skriva av mig om Placebo. Som de flesta vet så är Placebo mitt favoritband och det är därför jag heter Placebohoe, det var inte jag som kom på det namnet utan en kompis började kalla mig det då alla såg hur beroende jag var av Placebo. Jag började att lyssna på dem när jag var 14, så jag har lyssnat på dem i 6 år och de är helt otroliga. Varje gång jag har mått dåligt och varit nere på botten så har Placebo hjälpt, Brians röst har hjälpt mig att orka resa mig upp och gå vidare. Det går inte en dag utan att jag lyssnar på Placebo. Jag har alla deras skivor och dvdr, har tyvär ingen bild på det nu men ska sätta in en bild så fort jag har tagit en.

Jag var på deras konsert som de hade i Globen den 13 november 2009 och jag var jätteglad. Jag lyckades ta mig näst längst fram och såg väldigt bra. Konserten var underbar och dem är AWESOME live, Brians röst kommer verkligen fram. Det är många som ogillar deras nya album för att den är så olik de andra och för att den är mer positiv, men jag älskar den. Jag tycker att det är bra med positivitet, även om deras gamla skivor är bättre, så gillar jag den nya också. Men det har blivit positivt nu för att Brian mår bättre, hans första skivor handlar om mycket jobbiga saker som han gick igenom och därför är den mörkare och man känner verkligen ångesten som han led igenom.

Brian Molko är sångare i bandet och kom ut som bisexuell ganska tidigt och jag tycker att det är riktigt modigt av honom. Personer som är homo eller bisexuella får så mycket skit för det, speciellt unga killar och jag tycker att det är starkt av honom att våga visa vem han är. Han har fått många att våga vara sig själva. Jag tycker den nya trummisen är bra, även fast jag hellre skulle ha velat ha kvar den gamla för då skulle det kännas ännu mer som Placebo. Det var lite om mig och Placebo, kommer nog skriva mer om Placebo i många inlägg framöver.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Angelica

Placebo är awesome! Sitter här med en av deras tröja på mig nu faktiskt haha



Jag var också å såg dom i Globen då!! Coolt ahha :D

2010-04-29 @ 13:29:07
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: frida

vad kul att du skriver om placebo! det är mitt absoluta favoritband också, jag kan lyssna hur mycket som helst varje dag och de är alltid bäst haha.

Jag gillar också den nya skivan! jag menar, alla förändras ju så självklart förändras placebo också med åren, men jag är glad för deras skull och jag tror att den nya trummisen ger brian och stefan mycket glädje och ny energi :) De gamla låtarna är obeskrivligt bra men de nya tar tag i hjärtat på sitt sätt också :) jag var också och såg dom i november, i annexet var det ju ;)



jag började inte lyssna på dom ordentligt fören förra sommaren, men det har gått så snabbt och trots det älskar jag de hur mycket som helst, jag skulle inte vilja klara mig utan dem. Nu blev det långt xD aja det är synd att många inte ens ger dem en chans, jag är så glad att jag upptäckte dom! Nu är jag beroende.. puss och kram

2010-05-01 @ 13:29:30
Postat av: Paulina

Håller med Frida, jättekul att du skriver om Placebo, som är ett av världens bästa band. Jag såg dem i Köpenhamn nu i november och det är verkligen ett minne för livet och jag håller med dig om att Brians röst är (om möjligt) ännu bättre live.

2010-05-02 @ 16:29:25
URL: http://paaulinas.devote.se
Postat av: Frida

det skulle vara så kul att se dom igen! :D de spelar i danmark nu i sommar, får se om jag kan ta mig dit..

aa det är otroligt hur bra de är live! så fort jag hör hans röst blir jag helt knäsvag haha..sexigaste mannen på jorden enligt mig på alla sätt och vis(a) kul att du också gillar placebo Paulina :)

2010-05-02 @ 17:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0