Annonser från BloggPartner

Masters of horror

Hej alla läsare!

För er som ständigt letar efter nya och bra skräckfilmer så kan jag tipsa om Masters of horror filmerna. Masters of horror boxarna innehåller 13 stycken olika filmer gjorda utav kända skräckregissörer. De är endast 1 timma långa och man ser dem ganska snabbt, vilket kan vara skönt när man ine har så mycket tid, men ändå vill hinna se något nytt och makabert.  Jag fick min första box utav mamma på min 18-årsdag och det var då jag såg dessa för första gången. Boxarna är riktigt snygga och den första säsongen tycker jag definitivt att man ska köpa.

Den första säsongen innehåller följande filmer:

- Jenifer
- Homecoming
- Cigarette burns
- Incident on and of a mountain road
- Sick Girl
- Dreams in the witchhouse
- Chocolate
- Imprint
- Dance of the dead
- Haeckel's Tale
- Pick Me up
- The Fair-haired child
- Deer Woman

Jenifer:

Jenifer är regisserad utav Dario Argento och handlar om en polis som räddar en kvinna vid namn Jenifer, hennes ansikte är vanställt och mannen börjar attraheras utav Jenifer mer och mer, men allting står inte rätt till med Jenifer.

Den är riktigt bra, en utav de bästa i boxen. Det var längesedan jag såg denna så jag ska ta och se den snart igen. Spänningskurvan är bra uppbyggd och det finns lite gore, så det är nice.



Homecoming:

Regisserad utav Joe Dante. Många militärer som dör i krig börjar plötsligt att resa sig och bli zombies, men de är inte ute efter att äta människor, utan de är ute efter de politiker som tvingar män in i krig.

Det här är en politisk skräckfilm och särskilt läskig eller fylld med äckliga scener är den inte. Den var lite bättre än jag först trodde, men den är ändå inte så stark.





Cigarette Burns:

Denna är regisserad utav John Carpenter som även har gjort filmer som The Thing och Halloween originalet. Den handlar om Kirby som får i uppdrag att hitta en film som är svår att få tag på men som sägs driva alla som ser den till självmord. Ju mer han söker efter den, ju mer inser han hur mycket filmen påverkar hans verklighet och uppfattning om saker.

Denna är riktigt bra och snygg. Jag blev imponerad utav att man kunde göra denna så bra på bara en timma. Återigen en utav de starkaste i boxen.


Incident on and of a mountain road:

Denna är regisserad utav Don Coscarelli och handlar om en kvinna som får motorstopp på en väg och väntar på att någon ska hjälpa henne. Hon ser en man gå emot henne som hon tror ska hjälpa henne, men hon inser snart att hon vill döda henne. Ellen tänker dock inte låta sig tas så lätt.

Detta var den första filmen i boxen som jag bestämde mig för att se och jag blev inte besviken. Det är såna här skräckisar jag gillar. Jag gillar när folk blir jagade igenom en skog på kvällen/natten av någon galen mördare som har ett speciellt utseende.



Sick Girl:

Regisserad utav Lucky McKee. Alla som har insektsfobi varnas, för här kryllar det utav dem. Den handlar om lesbiska Ida som är insektsforskare, men försöker samtidigt ha ett normalt kärleksliv utanför jobbet. En dag intresserar hon sig för en tjej som hon senare tar med sig hem till sig och tjejen råkar då bli biten utav en ny insekt som Ida precis har fått och då börjar förvandlingen.

En utav de bästa i boxen och riktigt bra. Trots att jag inte alls gillar insekter så klarade jag av att se denna flera gånger. Jag gillar förvandlingen.



Dreams in the witchhouse:

Regisserad utav Stuart Gordon och är en filmatisering utav H.P Lovecrafts Dreams in the witchhouse. Den handlar om en student som flyttar in i en studentlägenhet och börjar få surrealistiska syner och upptäcker en väg till andra dimensioner som han senare önskar att han aldrig hade upptäckt.

Riktigt bra stämning och bra effekter. Förutom Re-animator är detta en utav de bättre filmatiseringarna utav något som H.P Lovecraft har skrivit.


Chocolate:

Regisserad utav Mick Garris. Jamie vaknar en natt med en oförklarlig smak av choklad i munnen. Han avfärdar det först som en dröm men snart börjar han uppleva oförklarliga sinnesblixtar som som verkar komma från en kvinna han aldrig har träffat. Han känner allt vad denna kvinna upplever ifrån smaken av mat till hennes sexuella upplevelser. Jamie börjar förälska sig i kvinnan tills han bevittnar ett brutalt mord genom hennes ögon.

Denna var väldigt svag. Tråkig och inte alls läskig. Det händer inte alls mycket i denna och man gäspar väldigt ofta. En utav de sämsta i boxen.


Imprint:

Regisserad utav Takashi Miike. En amerikansk journalist återvänder till Japan för att söka upp en kvinna han lämnat men fortfarande älskar. Han kommer till en gammal bordell där en av kvinnorna berättar att hans älskade arbetade där innan hon tog livet av sig. Mannen tvingar kvinnan att berätta varför hon tog sitt liv och historien hon berättar är allt annat än vacker.

Tillsammans med Jenifer så är denna den bästa i boxen. Riktigt snygg och brutal. Känsliga tittare varnas. Allt det röda är snyggt tillsammans med bakgrunden.



Dance of the dead:

Regisserad utav Tobe Hooper. I en framtid där ett kärnvapenkrig tagit död på de flesta människorna, lever Peggy och hennes mor isolerade från omvärlden. När Peggy ska på sitt livs första date upptäcker hon att världen inte är som hon minns den före kriget. Bland annat består dagens underhållning av att se återuppväckta krigsoffer dansa till discomusik.

Denna var helt okej, bättre än det som Tobe Hooper har gjort den senaste tiden, men den når ändå inte riktigt ända fram. Det var en bra idé, men inte lika bra utfört därför får den en svag 3a.



Haeckel's Tale:

Regisserad utav John McNaughton En patolog övernattar i en stuga och kvinnan som bor i stugan säger åt honom att han absolut inte får lämna sitt rum under natten oavsett vad han hör eller ser. Men mannen börjar höra barnskrik och kan inte längre stanna kvar utan går ut och upptäcker en mörk hemlighet.

Riktigt bra och snygg. Jag måste nog se om denna innan jag kan säga så mycket mer, men väldigt sevärd. Denna film går in i en riktning som man inte riktigt väntar sig och det är väldigt bra.



Pick Me Up:

Regisserad utav Larry Cohen. Wheeler är en seriemördare vars grej är att plocka upp liftare för att sedan mörda dem. En dag plockar han upp Walker vars hobby råkar vara att mörda alla som erbjuder honom lift och fighten mellan dem två börjar då de även har tagit en gisslan med sig som får se att de båda blir allt galnare och hon gör vad som helst för att rädda sig.

Jag tycker att denna är spännande, speciellt sista scenen mellan de två seriemördarna. Den innheåller en del gore och är bra.


The Fair-haired child:


Regisserad utav William Malone. 13 åriga Tara kidnappas av ett par och låses in i deras källare. Där sitter även parets son Johnny inlåst och det finns en anledning till varför hans föräldrar håller honom inlåst.

Jag gillar denna. Det finns många scener som är riktigt bra gore-mässigt och jag gillar hur karaktärerna Tara och Johnny fördjupar sin vänskap och nästan utvecklar en slags kärlek till varandra.

Deer Woman:

Regisserad utav John Landis. Polisen Dwight utreder en serie bisarra mord som verkar ha utförts av ett djur snarare än av en människa.

Jag gillar även denna och den tappar aldrig fart. Jag tycker definitivt att spänningen finns igenom hela filmen och detta var lyckat.

Det finns många positivt överraskningar utav första säsongen av Masters of horror och jag tycker att ni ska se dem. Det finns många fler bra filmer i boxen än dåliga. Det finns även andra säsong och jag hoppas på att dem kommer göra en tredje säsong snart då många bra regissörer ska göra filmer.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Alexandresen

Hej hur har din dag varit? Vad tycker du om det som jag har köpt idag? =) Har du någon fråga till mig? Då är det bara att skriva den här http://alexandresen.blogg.se/2010/april/fragestund.html#comment och om du gillar blommor så kan du kanske kolla in dom här http://alexandresen.blogg.se/2010/april/blommor.html#comment :)

2010-04-28 @ 20:40:51
URL: http://alexandresen.blogg.se/
Postat av: Jacob

Fan vilken kool review!! :P



Förresten du är fortfarande skyldig mig Masters of Horror säsong 1 sedan Maj förra året, glöm inte att du förlorade vadet! :D

kram

2010-04-28 @ 22:06:17
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0