Annonser från BloggPartner

Law abiding citizen

Hej alla läsare!

Igår såg jag Law abiding citizen. Det var min kompis Sofia som tipsade om den och trodde att jag skulle gilla den väldigt mycket. Den handlar om Clyde som en natt ser sin fru och dotter bli mördade då han ligger hjälplös på golvet och inte kan göra något. Mördaren går sedan fri på grund utav något fel i rättsystemet och Clyde tar lagen i sina egna händer och hämnas. Denna film börjar fort, först introscenen, sen hoppar den till rättegången som är ett år senare och slutligen till tio år senare då hämnden börjar. Jag trodde inte att det skulle vara så fort, men det gör inget, alltid kul med oväntade händelser.

Denna är lite annorlunda, för man tror att han bara ska hämnas på sin mördare, men det är det öfrsta som händer efter att handlingen har hoppat tio år framåt och då tänker man: vad nu? Men det är bara början för Clyde planerar att hämnas på hela rättsystemet som är hans primära mål och det är då filmen verkligen börjar bli intressant. Clyde spelas utav Gerard Butler, som syns i de flesta filmer som har kommit ut den senaste tiden, vilket är kul för han är grym. Även Leslie Bibb, som har en mindre roll här har synts i många filmer, speciellt skräckfilmer. En annan huvudrollsinnehavare är Jamie Foxx. Jag gillar hämndfilmer för det känns spännande när ett svagt offer plötsligt får styrka och hämnas på sina förövare.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Caroline

Helt okej film, men jag kände att de kunde ha arbetat mer med manuset innan :)

2010-04-05 @ 16:30:55
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0