Annonser från BloggPartner

Kikis expressbud

Hej alla läsare!

Nu ska jag tipsa om en till Miyazaki film, Kikis expressbud. Den handlar om 13-åriga Kiki som är en häxa och enligt tradition så åker hon till en främmande stad där hon ska spendera ett år. Hon åker dit tillsammans med sin svarta katt och det är väldigt svårt att anpassa sig i början då hon försöker lära känna nya vänner. Hon startar en budfirma med hjälp utav sin flygande kvast. Den är väldigt söt och jag blev så kär i katten att jag nästan köpte ett sådant gosedjur i en bur när jag såg att den fanns på UpCon. Tyvärr var den väldigt dyr och jag kunde inte köpa den just då.

Den stad som Kiki bosätter sig i är primärt baserad på Gamla stan i Sverige, för när Miyazaki besökte Sverige så tog han med sig mängder med kort härifrån som blev grundstenar till staden som Kiki kommer till, vilket jag tycker är väldigt roligt. Jag tycker att den är riktig mysig och det gör inget att filmen vänder sig till barn, för även skräckfilmsnörden som mig gillar filmer som denna.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0