Annonser från BloggPartner

Kick-ass

Hej alla läsare!

Nu har jag äntligen sett Kick-ass and it kicked som freakin' ass! Den var suverän och jag vill att alla som läser min blogg ska gå och se den på bio NU! Den handlar om tonåringen Dave Lizewski som är en helt vanlig comic-nörd som alltid har undrat varför ingen någonsin har försökt vara en superhjälte och försöker då själv vara en. Han har inga superkrafter, utan köper en våtdräkt och skapar Kick-ass, en helt vanlig superhjälte. Dave inser snart att han verkligen har tagit sig vatten över huvudet då han får stryk väldigt ofta.

Filmen innehåller många awesomekaraktärer så som Hit Girl, Red Mist och Big Daddy som spelas utav Nicolas Cage (Hans bästa roll enligt mig). Hit Girl är bäst i hela filmen och jag säger bara WOW! Jag kan inte fatta att en film kan vara såhär bra och fightinsscenerna är i orgasmnivå, man bara sitter och njuter. Den är mörkare och brutalare än vad jag först hade väntat mig, men jag älskade det, annars hade den nog blivit lite löjlig. Det bästa ordet för att beskriva denna film är AWESOME. Den här filmen kommer definitivt att hamna på min topp 10 lista över mina favoritfilmer någonsin. Jag längtar så mycket tills den kommer på Blu-ray för jag ska ha den på en gång och tro mig när jag säger att jag kommer se den många många gånger till.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Jacob

Kick-ass. Då tycker du som jag :)



kram

2010-04-25 @ 00:33:34
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com/
Postat av: Bella

Så bra att du gillade den, Då ska jag absolut se den! :)

2010-04-25 @ 10:23:05
URL: http://gabriellavictoriagrahn.blogg.se/
Postat av: Althea

Såg den oxå på bio igår, och kan bara hålla med i vartenda ord du säger! Den överträffade med råge alla förvantningar jag hade och var härligt brutal ^^

2010-04-25 @ 14:18:12
URL: http://rockerland.blogg.se/
Postat av: Frida

asså fy FARAO vad bra den är!!!!

2010-04-26 @ 13:18:47
URL: http://thefridayway.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0