Annonser från BloggPartner

Hatchet

Hej alla läsare!

Hachet är en film jag älskar. Den handlar om några killar som är på semester. En utav killarna, Ben har precis blivit dumpad utav sin flickvän och försöker att glömma bort henne, men det går inte alls bra för tjejen är allting som han tänker på. För att försöka få Ben på bättre humör följer Marcus, hans bästa vän, med honom på en ''Haunted swamp ride tour''. Där träffar han Marybeth som han försöker ragga lite på, men allting blir bara pinsamt och det han får reda på om henne är att hon är där för att hitta sin pappa och bror, som båda är försvunna då de letade efter krokodiler i området. Någonting går sedan fel med båten och de tvingas in i skogen, där de träffar på Victor Crowley. Nämnde jag att Victor älskar att döda folk? Det gör han iallafall, så dessa människor är rätt så körda.

Robert Englund är med i öppningsscenen och jag gillar att denna film har hittat tillbaka till slasher-rötterna. Gammalt, hederligt gore, men med en fräsch touch på det hela. Allt gore är riktigt kreativ, vilket gjorde mig väldigt imponerad och det säg att detta kommer bli en slasher-serie med många uppföljare och ni alla vet hur underbara jag tycker såna är. Slasher är ju en utav mina favoritgenres inom skräck. Kane Hodder som spelade Jasom Voorhees i flest filmer spelar Victor Crowley och Victors pappa i denna och han passar perfekt för båda rollerna. Även Tony Todd, han som spelade Candyman i filmen med samma namn, har en liten roll i denna. Det är kul när en film blandar in många skräck-ikoner. I en scen så har dem verkligen hittat en ny användning för en slipmaskin. Jag tycker att det är synd att tvåan har tagit så lång tid, för kag har längtat så länge.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Kicki

ooooh! I like this one ;D

Läget med dig?

2010-04-13 @ 00:44:27
URL: http://loeria.blogg.se/
Postat av: Caroline

Den här filmen låter intressant :)

2010-04-13 @ 13:43:00
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: Bella

Måste nog se den.. :)

2010-04-13 @ 15:51:01
URL: http://gabriellavictoriagrahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0