Annonser från BloggPartner

Eraserhead

Hej alla läsare!

Jag tycker att detta är den bästa utav David Lynch filmer. Eraserhead är väldigt speciell och handlar om fabriksarbetaren Henry Spencer och hans mardrömmar. Då filmen utspelar sig har Henry ''semester''. Henry har även en flickvän och får ett väldigt konstigt och missbildat barn. Som vanligt med Lynch filmer så är det ganska svårt att förstå vissa saker och att tolka, men dem är härliga ändå. Ibland blir man galen på denna filmen, men i slutändan så kan jag inget annat göra än att älska den. Denna film känns som en drömsekvens efter drömsekvens och är ganska obehaglig. Finns speciellt en scen med babyn som fick mig att rysa lite. Det är bara synd att den är så dyr både på dvd och blu-ray, för den vill jag jättegärna ha, helst på blu-ray.

Detta var hans första långfilm som tog 5 år att spela in på minimal budget, riktigt bra jobbat! Det första manuset till denna film var 21 sidor lång och ingen ville göra denna filmen för att den var för konstig helt enkelt, men till slut fick Lynch göra den.

Denna film finns i boken: 1001 filmer du måste se innan du dör

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman :)

Läget idag?

2010-04-04 @ 14:23:28
URL: http://loeria.blogg.se/
Postat av: Pussybear

lol, kommer ihåg den från när jag var liten, alla bra filmer då gick ju vid 01-tiden och då var man ju alltid så trött. Fattade ju inget av filmen, men den var rätt obehaglig på ett väldigt lågbudget-aktigt sätt, eller hur man nu ska förklara det ^^



kram

2010-04-04 @ 23:31:59
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0