Annonser från BloggPartner

Det finns en mening..

 

Detta var jag för ungefär fyra år sedan, då jag var 16 år. Jag ser ganska ledsen ut på bilden, precis som jag gjorde på alla bilder för jag mådde inte alls bra under den tiden. Jag ville verkligen nästan bara ha svart på mig för att andra skulle se att jag mådde dåligt, ett rop på hjälp. Jag var även väldigt smal och hade ofta ätstörningar under den perioden. Många var väldigt oroliga när jag visade min mage som då bara bestod utav utstickande revben. Jag såg inget fel med det då, jag älskade det, men nu inser jag hur fel det var. Jag var hela tiden ledsen och kände frustration och ångest. Jag kände det oftast när jag var i Polen och inte kunde träffa min vänner. Jag fick ofta små utbrott och bråkade med mamma och isolerade mig väldigt mycket. Jag kände mig jätteful och att jag var mindre värd än alla och det fick mig att sluta äta ännu mer.

- Kom ihåg att alla är lika värda, DU är precis lika vacker som alla andra.
- Bara för att vi tycker att oj hon är så vacker så kan man ändå må skit på insidan, så ta hand om insidan först.
- Prata med någon om det du känner, stäng inte in det, det blir bara värre.
- Försök inte hantera dina problem med ett annat problem, som jag gjorde med att sluta äta.
- Om ni känner att det finns ingenting att leva för som jag ofta gjorde, så hitta något du älskar och brinner för och gör det till din mening med livet.

Jag vill så gärna att alla mina läsare ska må bra. Jag har gått igenom en hel del saker och pratar mer än gärna om det, så var inte rädda för att fråga. Man kan ta sig ur det mesta, men då måste man verkligen vilja ta sig ur det och kämpa för det. Visst har jag dagar då jag verkligen är nere på botten, men jag låter inte det hindra mig från att leva mitt liv och göra det jag älskar. Så sluta aldrig tro att det inte finns någon mening, för det finns det.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Mattias

Sv: Tack så mycket :-)

2010-04-04 @ 17:06:43
URL: http://photosbymattias.blogg.se/
Postat av: kicki

Den var rätt okej :)

vad ska du se för filmer idag då?

2010-04-04 @ 17:08:30
URL: http://loeria.blogg.se/
Postat av: Pussybear

Bra inlägg :)

Få saker går över på en sekund, och speciellt djupt rotad sorg som spridit negativitet i hela kroppen under en lång period är bland de saker som kan ta längst tid att behandla och läka.



Det ena negativa leder oftast till något annat negativt, tex dåligt självförtroende till självsvält och/eller depressiva tankar, mindrevärdeskomplex, osv.



En av de viktigaste sakerna förutom det som du har nämnt, är att hålla ut. Om man har sett filmen Martyrs tex så vet man nog vad jag menar. Smärtan har sina perioder och om man inte håller ut då så riskerar man att gå under.



Håll ut, gör dig hård mot det negativa, släpp ut alla inre känslor, ta hjälp av människor omkring dig som du litar på, använd minsta stöd, kämpa med dig själv :)



Så brukar jag tänka ibland :) För mig känns det som att ett "botemedel" inte finns, kanske blir man aldrig helt återställd från vissa saker, men håll bara ut och iaktta hur negativiteten sakta försvagas och lite fler ljusa stunder släpps in i tillvaron :)



kram, kram dubbelkram

2010-04-04 @ 23:26:52
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com/
Postat av: Angelica

vad fint inlägg!

2010-04-05 @ 15:40:03
URL: http://imzombie.blogg.se/
Postat av: Caroline

Bra inlägg :) Tror att många behöver läsa sådant här och fler behöver nästan skriva liknande för att det ska nå fram till fler :) Det finns så många därute som mår dåligt och behöver hjälp och stöd.

2010-04-05 @ 16:27:30
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0