Annonser från BloggPartner

Bloggerskor om film: Mikael

Jag vet att det heter bloggerskor om film, men nu är det denna bloggare som har svarat på mina frågor.

1. Vad har du för favoritfilmer?
Svar: Absoluta favoriten är Pulp Fiction. Men jag gillar även filmer som Boondock Saints, Star Wars-filmerna, Indiana Jones-filmerna, Full Metal Jacket, Saving Private Ryan, The Wedding Singer, Terminator 2, High Fidelity och många fler, svårt att välja ut bara några. Men överlag gillar jag mycket av det Quentin Tarantino gjort.

2.Vilken/Vilka genres gillar du mest?

Svar: Jag ser på det mesta. Men måste jag välja så blir det action och komedi, har en viss förkärlek för krigsfilmer med.

3.Vilka biofilmer har du sett i år?
Svar: Ingen än så länge faktiskt. Jag går inte på bio speciellt ofta av kostnadssjäl. Men ska bättra mig på det eftersom jag upptäckt att man gåt billigare om man är med i hyresgästföreningen. Senaste filmen jag såg på bio minns jag inte ens vilken det var.

4.Största filmbesvikelsen i år?
Svar: Köper sällan nya filmer, så jag får säga en film jag köpte i höstas och såg i början på året, American Dreamz med Hugh Grant. Den var dyngkass, såg inte ens klart den, men ska väl det nån dag.

5. Positiva filmöverraskningar i år?
Svar: Det är en del, även det mest äldre filmer. Gillade Inglorious Basterds väldigt mycket, tyckte sen att Living in Oblivion och originalversionen av Inglorious Bastards var bra.

6. Hur stor är din filmsamling?
Svar:
Har inte räknat, men speciellt många är det inte ännu. Runt 150-200 kanske.

7. Har du någon favoritregissör?

Svar: Quentin Tarantino

8. Vilka biofilmer ser du mest fram emot i år?Svar:Jag funderar på att försöka hinna se Kickass, annars har jag ingen större koll på vad som kommer faktiskt. Ska se Draktämjaren med grabben snart i alla fall, det ska bli skoj att få uppleva 3D-bio för första gången.

9.Hur ofta kollar du på film?
Svar: Det går i perioder. Har precis haft en period då jag avverkade en film varje kväll, kanske 2 per kväll på helgerna. Men just nu blir det kanske 2 i veckan.

10.Nämn 5 filmer som du inte gillar och motivera gärna varför.
Svar: American Dreamz -Jag kan inte sätta fingret på vad som var dåligt. Hugh Grant var bra, men det kanske var att det var just det att BARA han var bra, resten skräp.
Dirty Sanchez -The Movie -Ja, vad säger man?? Vissa grejer är kul, men de tänjer för mycket på gränserna. Vissa grejer är bara för vidriga.
Jag kommer faktiskt bara på dessa två, jag glömmer dåliga filmer relativt fort.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Michalw

Coolt att få vara med :)

2010-04-30 @ 16:28:11
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

intressant läsning :D

2010-05-01 @ 14:43:36
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Angelica

Quentin Tarantino är awesome!

(btw,får man själv bli interijuvad nån gång? hehe) :)

2010-05-01 @ 16:03:06
URL: http://mataduvor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0