Annonser från BloggPartner

Alexander gästbloggar: Topp 5 lista: Favoriter inom skräckgenren

Det är inte ofta jag gästbloggar, men Sarah tvingar mig så jag får väl göra ett försök. För de som inte vet det så heter jag Alexander och är Sarahs pojkvän. Jag går samma utbildning och i samma klass som Sarah och jag har även liknande mål: skriva och regissera långfilm.

Eftersom ni läsare är rätt vana vid att Sarah skriver om skräck här så tänkte jag göra min första gästblogg om någonting ni känner igen. Här är min Topp 6 lista med skräck filmer. Why top 6? Cause I like to go One Step Further! (Nostalgia Critic rip-off, I know)

1. Child's Play
Vad kan man säga om den här som Sarah inte redan sagt? Den är Brilliant på alla sätt och vis. Den här lilla dockan besatt av en mördare är en av de ikoner inom skräck som jag uppskattar mest av alla!








2. Friday the 13th
En av mina absoluta Slasher-favoriter.
Underbar film med Grym twist, plus att Mr. Awesome själv, Jason Voorhees, föddes ur denna klassiker!







3. A Nightmare on Elm Street
"One, two, Freddy's comming for you..." Freddy, Freddy, Freddy... Vad kan man säga... Om min död ska ske i sömnen så ska det ske av Krueger själv!








4. Hostel 2
Till att börja med så är den bättre än ettan. Men den är faktsikt SÅ BRA att både jag och Sarah planerar att skaffa Bloodhound-tatueringar... Är vi överambitiösa? Troligen... But it's still Awesome! ^^





5. SAW 2
Den Bästa av SAW filmerna enligt mig. Visst, alla SAW filmer är galet awesome, men denhär har fortfarande mest själ kvar från första, men med den lite mer invecklade storyn som får mig att fastna för dessa filmer om och om igen.







6. Trick r' Treat
Som många vet är jag också enorm Comic-nörd, och denhär filmen har den underbara strukturen hos en riktigt bra comis - flera historier som går in i och runt varandra - och den strukturen tillsammans med ett så bra tema som halloween-skräck gör detta till en Riktigt Awesome film!






Mina gästinlägg kommer i framtiden vara lite mer varierande, men detta är en bra början eller hur? =)
Nu ska vi sova, om några timmar ska vi upp och dela ut nya krattor till glada villa-ägare!
Gonatt!

GLÖM INTE ATT BUDA PÅ DE FILMER SOM JAG SÄLJER KOLLA IN DETTA INLÄGG. ALLA SOM KÖPER NÅGOT EFTER ATT HA SETT DET PÅ SARAHS BLOGG FÅR 10 KRONOR RABATT PÅ FRAKTEN.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Bella

Sv: Ja, vist är dom:)



Ha en bra dag!

2010-04-14 @ 06:47:46
URL: http://gabriellavictoriagrahn.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag såg trick r' treat på tv nyss, jag gav den en chans och bra var den!

2010-04-15 @ 19:47:18
Postat av: Anna-Carin

child play är det samma film som Dockan? Den fanns väl i flera avsnitt?

2010-04-15 @ 22:06:53
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0