Annonser från BloggPartner

A nightmare on Elm street part 2

Hej alla läsare!♥

Eftersom att re-maken har premiär om en vecka så tänkte jag recensera alla originalfilmer förutom Freddy vs Jason den kommande veckan. Jag har redan recenserat första filmen här, så jag kommer börja med andra delen.

Jesse flyttar tillsammans med sina föräldrar och sin lillasyster in ett det hus på Elm Street som Nancy ("Terror på Elm Street 1") bodde i. Jesse börjar drömma mardrömmar i vilka den ökände barnamördaren Freddy Krueger dyker upp. Freddy är nu väldigt svag, men har en plan: Han ska komma åt Elm Streets ungdomar genom Jesse´s kropp.

Detta är en utav de svagaste delarna i serien, men jag gillar den ändå. Visst det händer inte lika mycket i denna film som i de andra och den innehåller färre mord, så alla gore-älskare lär bli besvikna. Det var ett riktigt bra tag sedan jag såg denna film, men jag tror att det fanns 2-3 ganska bra scener annars var det inte så bra. Men det är ändå inte dåligt, därför får den en trea. Vad kul att jag lyckades hitta en polsk cover till denna film.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0