Annonser från BloggPartner

Carpenters Halloween

Halloween, den första skräckfilmen jag såg. Jag kommer ihåg att jag var 6 år och såg den på tv, jag kommer främst ihåg när Michael stod i sin clown-dräkt och höll i den där jättekniven. Jag har försökt att hitta en film som skrämmer mig lika mycket som den gjorde, men misslyckats. Dagens filmer är tyvärr inte som de var förut, nu skrattar man när det är meningen att rädslan ska sätta in. Jag tycker att stumfilmer på 1920-talet är mycket mer skrämmande än dagens ''horror''. Jag tycker även att Myers är den läskigaste filmmonstret som finns och det kan ha mycket att göra med att jag just såg den när jag var så liten. Han är tom i blicken, säger inget och verkar vara själlös.
Många verkar hata uppföljare till skräckfilmer och jag är inte en sådan människa. jag uppskattar ofta uppföljare, fast det finns såklart skräp i den kategorin också. Jag tycker att Halloween-uppföljarna är ganska lyckade och då menar jag 2,4,5 och H20. Den enda uppföljaren som jag verkligen hatar är Halloween 3, vad gör den ens i serien? Visst de ville ta filmen i en annan riktning, men Myers finns ju inte med i filmen trots att det fanns en bild på honom på baksidan utav den vhs-filmen jag hade när jag var yngre och då blir man pissed! Om man bortser från att Myers inte är med och bara ser den som en fristående film som failar den där också, den är verkligen dålig. jag ska nog sänka den från 2/5 till 1/5, då jag nyligen såg om den och fann den ännu dåligare och tråkigare än jag mindes den. Fast jag var ju ändå tvungen att köpa den för att göra min halloween samling hel och den enda som fattas nu är re-maken på Halloween II som är regisserad utav Rob Zombie.
Vad jag tycker om re-maken? Nu kan man ju tro att jag skulle hata Rob Zombies version, eftersom att den inte alls är som originalet och många tycker att han inte alls har gjort en hyllning, men jag tycker faktiskt om Zombies version, MEN inte lika mycket som originalet. Det går inte att göra en riktigt bra re-make på en film som redan är perfekt i mina ögon. Det jag tyckte mindre om i hans version var det utdragna berättandet om Michael Myers barndom och vissa utav skådespelarna, men kul att Danielle Harris fick rollen som Annie, då hon var med i 4an och 5an som Jaimie. Jag tycker det ska bli kul att se re-maken utav tvåan och vad Zombie hade för vision utav den, har hört dåliga saker om den, men jag är inte en sån människa som inte vill se en film pga mycket dålig kritik, utan jag vill själv bilda en uppfattning utan att bli påverkad utav andra och det är just därför jag ofta gillar filmer som de flesta hatar, som uppföljare.



300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag förstår inte heller varför Teyona vann.suck. Ibland dömer juryn så konstig och går emot sina regler.

2009-11-22 @ 21:13:52
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: Karla

sv. hehe visst var den bra :D

2009-11-23 @ 10:48:11
URL: http://sugarx.blogg.se/
Postat av: Ivona

åå vad skönt att höra, ser verkligen fram emot att se den :)

2009-11-23 @ 16:17:23
URL: http://ivonastime.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja shit, jag har också undrat om Halloween 3. Den suger ju, den hör ju inte dit. Numer när jag tittar på Halloweenfilmerna med en popcornskål i knät hoppar jag faktiskt över 3an.

2009-11-24 @ 00:44:52
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: elle

hejhej:)

aa det ska bli jättekul:)

Har du sett den, och om vad tyckte du om den:)



Fin blogg du har:)



kram elle

2009-11-27 @ 15:23:56
URL: http://hallonflickan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0