Annonser från BloggPartner

Zombies ala George A Romero

George A Romeros zombiefilmer, Night of the living dead, dawn of the dead och day of the dead är de bästa zombiefilmer som finns. Jag kommer ihåg att jag väntade i en vecka när jag 12 år för att se Night of the living dead. Svt hade skräckonsdagar förut och på en utav de onsdagarna visade dem just Night of the living dead. Jag blev så imponerad utav den filmen att jag köpte Dawn of the dead och Day of the dead bara någon dag efter.
Det jag gillar med dessa zombiefilmer är att zombiesarna rör sig sakta, jag tycker att det är mer skrämmande. Jag tycker att allt springande kan bli löjligt i dagens zombie-filmer. Allt gore är mycket mer realistiskt i de gamla filmerna, för där har mästaren Tom Savini* visat att handgjorde gore effekter är de bästa. Dagens CGI effekter är riktigt löjliga i de flesta filmer. Min favorit utav alla dessa tre har alltid varit Dawn of the dead, men jag har nu gått över till Day of the dead - it kicks ass! Gore-mässigt ligger den på topp.
GLÖM inte att gå till Sci-Fi mässan imorgon, jag kommer finnas där utklädd till Corpse Bride, hela dagen. Det ska bli kul att se vad man hittar imorgon. Jag kommer att få gå upp ganska tidigt för att sminka mig och fixa hela min utstyrsel.

* Mästaren utav gore. Gjorde effekterna i tex fredagen den 13:e serien.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Din blogg borde innehålla mer placebo ;D

2009-12-04 @ 22:47:59
Postat av: mathilda

usch, jag tycker zombiefilmer är alldeles för hemska.:P

2009-12-04 @ 22:48:58
URL: http://mathildasspot.blogg.se/
Postat av: Stefan Frankl

Hur är det på mässan då? händer det några roliga saker? Zombiefilmer ja..jag måste tyvärr säga att jag inte är ett fan av dom , men men alla kan ju inte och ska inte tycka lika heller så :)

2009-12-05 @ 04:42:54
URL: http://www.frankl.nu
Postat av: Jacob

JAg håller med, CGI förstör en hel del av realismen i filmer, det dödar allt levande så att säga...

Tom Savini har varit min favorit bland specialeffektsmästare sen jag var typ 10 år :P



Och Bub gjorde Day of the Dead till en solklar favorit hos mig i trilogin xP

Jag föredrar också de långsamma, hjärndöda zombierna som vaknat upp från graven istället för de snabba virussmittade zombierna. Snabba zombies var tuffa i 28 days later, sen blev det bara tråkigt när alla andra började med samma koncept. Förstår inte heller varför snabba zombies skulle vara läskigare än de långsamma. För övrigt tycker jag inte att zombies kan vara särskilt läskiga, bara coola :P



Fast förutom 28 days later gjorde return of the living dead rätt bra snabbzombies också ;P

Hare bra så ses vi på sci-fi mässan! Kram på dig!

2009-12-05 @ 12:00:21
Postat av: meandmypillow

veeem e du? kan ru inte lägga upp en bilde på deeii? =P

2009-12-13 @ 17:28:27
URL: http://http:/meandmypillow.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0