Annonser från BloggPartner

Hostel & Hostel part II

Oj, idag har det varit en lång dag. Jag har jobbat för fullt med filmningen utav det tredje projektet hela dagen och även hjälpt till en annan grupp med deras projekt, så jag kom hem för inte så länge sedan och bloggningen blir därför sen idag. Jag tar sällan upp filmer som jag inte gillar på  bloggen, så nu blir det ytterligare två favoriter, Hostel och Hostel part II. Jag gillar storyn, fotot och stämningen i filmerna. När jag hörde talas om ettan för första gången fick jag fjärilar i magen och det var faktiskt http://publishme.se/749903/entries/article/new/min mamma som följde med mig och såg den på bio, hon gillade den lika mycket som jag gjorde.
Handling? Tre män åker till Slovakien och hamnar på ett hostel där folk blir torterade i tvåan är det däremot tre unga tjejer som luras dit. Jag måste erkänna att jag gillar tvåan bättre än ettan, dels på grund av scenen som är inspirerad utav Elizabeth Bathory* och för att jag kan titta på den om och om igen utan att tröttna. Jag gillar även castingen i filmerna, de har hittat rätt personer. I tvåan gillar jag även maktförväxlingen mellan de två manliga huvudrollsinnehavaran och att Ruggero Deadato spelar en kannibal i en scen, så genialiskt. Jag gillar Eli Rothsdel tre filmer grymt mycket och hoppas på att han gör också. Bättre bilder kommer snart också, har lite bråttom.

Nedanför syns min snygga Hostel Part II affisch och mina utgåvor utav båda filmerna. En vanlig Hostel och en deluxeversion + en vanlig Hostel Part II dvd. Sen ligger älsklings två blu-ray hostel filmer på affischen också.

 


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Stefan Frankl

Läskig scen, verkar ju som det skulle vara riktigt bra filmer, man kanske måste ta hem dom och kika lite.

2009-12-12 @ 09:27:31
URL: http://www.frankl.nu
Postat av: Caroline

De där filmerna är riktigt bra :) Och jag håller med om att 2an är bättre än 1an.

2009-12-14 @ 00:31:16
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: Emil

Sv: hehe jo jag vet!

Gillar du skräckfilmer, eller är jag helt ute och cyklar då?=)

2009-12-15 @ 22:43:17
URL: http://emilhudson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0