Annonser från BloggPartner

Fright Night

Nu kommer jag tipsa om en utav mina favorit vampyrfilmer från 1985! Fright night, en skräckkomedi vampyrfilm som definitivt är med i min topp-3 lista över vampyrfilmer. Jag såg den för första gången när jag var 12 år och blev genast kär i den. Den har väldigt bra karaktärer, Evil Ed spelad utav Stephen Geoffreys är den bästa och jag gillar effekterna, mycket bättre effekter då än nu. Jag gillar storyn och vampyren spelas utav Chris Sarandon, han har även varit med i Den onda dockan och Nightmare before Christmas (Rösten till Jack Skellington).
Handling? Filmen handlar om en ung man Charlie som misstänker att hans nya granne är en vampyr och tar till hjälp en vampyrdödare och några vänner för att döda honom. Jag brukar se den här minst en gång om året och den är lika bra varje gång jag ser den och har härliga dialoger. Gillar ni vampyrkomedifilmer så rekommenderar jag denna varmt! Have a fright night!

 


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: SUCIO ♥

Svar: Ja okej, vad coolt att du själv har ritat den :) Då blir det ju mer personligt

2009-12-10 @ 22:53:22
URL: http://sucio.blogg.se/
Postat av: jessie

Tror inte jag har sett corpse bride, men hört att det ska vara bra! Oh evil ed...den va längesen man såg. älskar skräck..och vampyrer såklart! :)

2009-12-11 @ 19:30:24
URL: http://charliecheez.blogg.se/
Postat av: LenaMarii

Den där har jag ännu inte sett, men nu känns det ju som att jag måste nästan haha :P



Sv: Visst var den :) Lite kul med annorlunda saker!

2009-12-14 @ 13:43:54
URL: http://lenamarii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0