Annonser från BloggPartner

The Conjuring

Hej alla läsare!♥
 

''Det som gjorde att den ändå var lite creepy var att den var baserad på en sann historia''

 
The Conjuring: Ed och Lorraine Warren är berömda utredare av paranormala fenomen. De blir ombedda att hjälpa en familj som blir terroriserade av en okänd kraft i deras hus på landsbygden.
 
 
 
Efter Insidious var förväntingarna höga inför James Wans The Conjuring, nästan lite för höga. The Conjuring var inte läskig, utan mer en mysig övernaturlig film med ett riktigt snyggt foto. Varje bild var snyggt filmad, men rädd blev jag inte och den var inte lika bra som Insidious. Det som gjorde att den ändå var lite creepy var att den var baserad på en sann historia. Ljudet var bra i filmen, men det var även det som gjorde mig lite besviken för ljudet avslöjade hela tiden när någonting läskigt skulle hända och jag vill gärna bli lite mer överraskad. Jag gillar Ed och Lorraine Warren, deras karaktärer var intressanta och jag ville veta mer om dom hela tiden. Jag är riktigt peppad på att se Insidious 2, men The Conjuring är klart en godkänd övernaturlig skräckfilm som är värd att ses. 
 
 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Stamp-E

första halvan på filmen var klart bäst, sen tyckte jag att den spårade ur lite...

det som gjorde den läskig för mig är att den spelar på såna saker som gör mig själv paranoid.. grejer i källare, under sängen, garderoben... hehe...

trevlig helg

2013-10-12 @ 09:41:36
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0