Annonser från BloggPartner

Shame

Hej alla läsare!♥
 

''Jag gillade den lite obehagliga och nedstämda känslan som fanns igenom hela filmen''

 
Shame: New York-bon Brandon är en stilig kontorsslav i trettioårsåldern som är beroende av sex. Han förför utan större ansträngning nya kvinnor dagligen och konsumerar enorma mängder porr; såväl hemma som under arbetstid. En dag överraskas han när yngre systern Sissy dyker upp i hans lägenhet då hon inte har någonstans att bo. Systerns närvaro ställer hans liv på ända och vi förstår att syskonen bär på tragiska barndomsminnen som grundat deras självdestruktiva beteende.
 
 
Michael Fassbender och Carey Mulligan gör riktigt bra insatser båda två. Shame är en väldigt gripande film som visar konsekvenser för ens handlingar på ett sätt som känns i magen. Riktigt bra berättade och snyggt foto, denna filmen är riktigt nära en femma och vid en omtitt kan den få det. Carey Mulligan och Michael Fassbender har börjt blivit två av mina favoriter och det är härligt att se filmer med dom.
 
Jag gillade den lite obehagliga och nedstämda känslan som fanns igenom hela filmen och är man på rätt humör när man ser filmen är jag säker på att den gör intryck. Det fanns många starka scener, speciellt en speciell scen nära slutet av filmen.
 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Kitten

Jag gillade den! Mer än vad jag trodde jag skulle :)

Svar: Ja grymt bra :)
Placebohoe

2013-06-10 @ 19:30:59
URL: http://thehowlingwolfheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0