Annonser från BloggPartner

Savages

hej alla läsare!♥
 

 filmen var alldeles för lång, den kändes som tre timmar istället för dryga två.

 
Savages: Entreprenörerna Ben, en god och fridfull buddist, och hans bäste vän Chon, före detta Navy SEAL och legosoldat, driver ett framgångsrikt företag i den lukrativa jordbruksindustrin – deras marijuana är bland den främsta som odlats fram. Gemensamt har de också kärleken till den otroligt vackra Ophelia. Livet är idylliskt i deras lilla stad i södra Kalifornien – fram till dess att den mexikanska Baja-kartellen bestämmer sig för att flytta in och samtidigt kräva att trion ingår ett partnerskap med dem.
 
 
Jag förväntade mig en hel del från Savages, men filmen var alldeles för lång, den kändes som tre timmar istället för dryga två. Något som även var ett minus var slutet, Oliver Stone hade verkligen beslutsångest när han gjorde den här filmen och det var verkligen synd. Sen fanns det en hel del sidohistorier som inte alls var nödvändiga för filmen och som bara åt tid. Den var ganska snygg och många scener var bra, men när jag tänker på slutet så kan jag inte ge filmen godkänt. Benicio del Toro spelade riktigt bra och lyfte filmen en del och det skulle inte förvåna mig om han blev Oscarsnominerad för sin roll i denna film. 
 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0