Annonser från BloggPartner

The Player

Hej alla läsare!

''Tim Robbins spelar bra, men tyvärr är filmen riktigt tråkig då det som händer inte alls intresserar mig särskilt mycket''



The Player: Griffin Mill läser manus för ett produktionsbolag och hamnar i problem när en författare han refuserat börjar skicka hotbrev. Griffin tror sig efter en rad efterforskningar veta vem författaren är, men när han beslutar att ta lagen i egna händer går det inte riktigt som planerat. Filmen visar upp den smutsiga och inte särskilt humana vardagen i Hollywood och är fylld av kängor till branschen.

När jag först läste handlingen lät det som en spännade film som det skulle hända mycket saker i, men efter halva filmen sitter fortfarande och väntar på spänningen som aldrig riktigt kommer. Jag tycker även att dem fokuserar för lite på hoten filmproducenter får och det tar lång tid mellan breven och man glömmer nästan bort att dem finns.

Tim Robbins spelar bra, men tyvärr är filmen riktigt tråkig då det som händer inte alls intresserar mig särskilt mycket, trots många filmhänvisningar och många kända skådespelare som spelar sig själva. Det positiva som filmen har är att den visar hur ytlig hollywood är och att man ska göra filmer som passar in på den typiska mallen som finns.







Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0