Annonser från BloggPartner

Heavenly Creatures

Hej alla läsare!

''Jag sögs in i filmen på en gång och karaktärerna spelades övertygande.''



Heavenly Creatures: Baserad på den sanna historien om Juliet Hulme och Pauline Parker, två nära vänner som delar kärleken till fantasi och litteratur. Flickornas föräldrar är dock inte lika entusiastiska över att de träffas.

Riktigt bra berättat och intressant film, som dessutom är helt baserad på en sann historia. Jag hade inte läst eller hört någonting om vad som hade hänt innan jag såg filmen därför blev jag ganska chockad över hur den förändrades under filmens gång.

Jag sögs in i filmen på en gång och karaktärerna spelades övertygande. Det jag gillar mest med filmen är hur dem visar vad som egentligen pågår i karaktärernas huvud och hur dem agerar ut sina viljor i sin fantasi. Kate Winslet och Melanie Lynsky gör riktigt bra skådespelarprestationer och slutscenen är väldigt svår att glömma.





300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Sumi

I never heard of that! It's on my "to-do"-list now. :D (I'll answer your email later. ;) )

2011-09-23 @ 13:29:13
URL: http://chaosmacherin.de/
Postat av: Micke

Det är Peter Jackson som har regisserat filmen.

2011-09-23 @ 15:10:39
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/
Postat av: Lenkan

sv: Jag ska fixa lite bilder på filmerna, VHS:en är tyvärr nedstoppade i lådor, men ska se om jag hittar nån bild på dem.

Scenen när budgivningen på tjejerna går i Hostel 2 fick mig att må riktigt illa!

2011-09-23 @ 18:26:42
URL: http://lenko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0