Annonser från BloggPartner

Legender från övärlden

Hej alla läsare!

''Det bästa utav filmen är den sista halvtimman som verkligen lyfter filmen''



Legender från övärlden: Att en drake söker sig in i människornas värld är ett tecken på att balansen mellan världar är i rubbning. Trollkarlen Ged, som är ute för att finna ursprunget till denna obalans råkar stöta på den unga prinsen Arren, som i sin tur är på flykt från sitt land och jagas av mörkrets skepnader. Berättelsen är baserad på, i huvudsak, den tredje boken i Ursula K. Le Guins serie om Övärlden.

Anslaget var riktigt snyggt då man får se två drakar och jag gillar stilen på den här filmen. Jag tycker alltid att dem flesta animéfilmer som innehåller drakar är väldigt mysiga och snygga. Det är inte så mycket action i filmen och den är lite långsam ibland, men historien väger upp för det tycker jag. Historien är ganska enkel, en saga helt enkelt, men jag gillar den ändå. Det bästa utav filmen är den sista halvtimman som verkligen lyfter filmen och de sista 10-15 minuterna är galet snygga. Jag gillar filmer från Studio Ghibli och denna rekommenderar jag verkligen.







Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Emma

Den här är väldigt söt =)

2011-06-26 @ 20:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0