Annonser från BloggPartner

1942

Hej alla läsare!

''Några scener är vackra och stämningsfulla och därför är det synd att filmen var så ojämn''



1942: Året är 1942 och på plats i Malaysia befinner sig Sgt Yasou Fuji, en krigsfilmare som ska filma när japanernas sjätte bataljonen korsar floden Slim River. På vägen dit hamnar de dock mitt i ett bombardemang som skiljer Fuji från resten av bataljonen. Han möter också fyra andra soldater som också har kommit vilse, tillsammans bestämmer de sig för att försöka ta sig fram till floden och möta upp med resten av bataljonen. Men det är något mystiskt med skogen de befinner sig i, kompasserna fungerar inte och mellan träden kan de ibland höra en spöklik sång följt av skymtar av en vitklädd kvinna.

När jag köpte filmen hade jag inte hört ett ord om den innan, men handlingen verkade bra och jag behövde fler dvd-filmer att titta på då jag tittat på alla jag tagit med till Polen. 1942 började bra och ganska spännande. Det fanns en scen i första halvan utav filmen som var ganska jobbig att kolla på som involverade insekter i ett sår. Vissa scener var spännande att kolla på, medan vissa var sega.

Jag tyckte inte att det hände så mycket som det skulle ha kunnat gjort. Musiken skulle även ha kunnat vara mer intensiv och skrämmande. Några scener är vackra och stämningsfulla och därför är det synd att filmen var så ojämn, vilket gör att den inte kan få ett högre betyg än en trea. Miljön som filmen utspelar sig i tilltalar mig och de sista 20 minuterna är riktigt bra.





Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du ger alltid bra tips och du är underbar

2011-08-08 @ 00:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0