Annonser från BloggPartner

Sweatshop SPOILERS

Hej alla läsare!

''Det enda bra i den här filmen är gore-scenerna, som är bra gjorda, men resten suger.''



Sweatshop: Ett gäng snygga och stenhårda gothpunkare intar en övergiven lagerlokal för att ställa till med årets warehouse-rave, men törstiga och kåta som de är har de snart blivit tillräckligt fulla för att ägna varandra mer uppmärksamhet än själva festen. I den svettiga dimman av alkohol, droger och pumpande musik märker ingen att den första objudna gästen redan har anlänt: en omänsklig, blodtörstig best med en hammare på hundra kilo.

När man läser vad den handlar om så låter den fan fucking awesome, men hur kan man då ha gjort en så otroligt dålig film? Det enda bra i den här filmen är gore-scenerna, som är bra gjorda, men resten suger. Jag kan inte ge filmer ett godkänt betyg bara för gore, filmen måste ha någonting mer för att få en tvåa eller trea.

Man fick inte veta någonting om mördaren eller om hans side-kicks, vad dem nu var för något får vi väl aldrig veta. Jag gillar bakgrundshistorier som Jason, Michael, Victor osv har och det gör att man intresserar sig för dem mer, men här är det verkligen noll och det gör att jag bara tar distans. Filmen är fult filmad och dialogen, ska man ens kalla det för dialog? är irriterande och dålig. Jag säger inte att jag är bäst på att skriva dialoger i mina filmmanus, men jag aktar mig för cheezy och helt onödiga repliker.

Karaktärerna är nog de mest irriterande jag har sett i en skräckfilm och jag ville bara att dem skulle dö så fort som möjligt så att filmen kunde ta slut. Huvudrollen är så jävla egoistisk och i slutet när mördaren har någon slags gore-orgie så krälar huvudrollen, för hon har tydligen ont i benen, till en dörr som hon öppnar och sedan stänger så ingen annan kan komma ut, därefter reser hon sig upp och står helt utan problem, VA? Sedan står hon och lyssnar på alla som och när man inte hör något mer ja det är då hon springer iväg. Låt er inte luras utav handlingen eller postern, för den här är inte ens bajsdålig, det är fan en förolämpning mot bajs.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Emilia

Haha ^-^ den sista kommentaren gjorde mig glad ") nu kan jag kliva upp ur sängen!

2011-04-12 @ 06:05:53
URL: http://trustingeternity.blogg.se/
Postat av: Candy

"Alkohol & droger". Asså, den som skrivit den där beskrivningen på Filmtipset känns ju tämligen obildad. De ser inte så gothpunkiga ut heller. :P

2011-04-12 @ 10:09:45
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Emma

Haha rolig recension. Har inte ens hört talas om den här filmen, men gillar att se dåliga filmer bara för att kunna skratta åt hur dåliga dem är.

2011-04-12 @ 11:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0