Annonser från BloggPartner

Planet of the Apes

Hej alla läsare!

''Fotot var snyggt, kostymerna var skitbra och jag gillade storyn.''



Planet of the Apes: Tre astronauter vaknar ur sin djupa sömn och upptäcker att deras rymdskepp kraschlandat. När de undersöker sina omgivningar finner de att har hamnat på en planet där människan är ociviliserad och språklös och att apor har har tagit över människans tidigare roll.

Nu har jag äntligen sett Planet of the Apes från 1968. Fotot var snyggt, kostymerna var skitbra och jag gillade storyn. Den var inte tråkig alls och är en ganska speciell film. Skådespeleriet var bra och jag ser fram emot att se fler Planet of the Apes filmer. Jag trodde inte att den här skulle falla mig i smaken först, men det gjorde den och jag blev hela tiden mer och mer indragen i handlingen.

Det fanns ett par scener som man skulle kunna korta ner och den väckte en del frågor man inte fick svar på, men en stabil fyra får den. Funderar på att köpa en Planet of the Apes Collection Box och nu undrar jag är det värt att köpa hela boxen med alla filmerna eller är resten skitdåliga?

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: althea

Fantastiskt underbart ikonisk film de där.. tyvärr är inte de övriga alltför mycket att hänga i granen men kan va lite småroliga att se bara för att. Tror nog samlingsboxen med alla går att få tag på för en rätt billig peng

2011-04-30 @ 12:29:49
URL: http://altheatrollet.blogg.se/
Postat av: sarah

sv: förlåt för sent svar :) hehe



hmm jag har inte sett den än faktiskt :p får väl ta och göra det snart :D hahah det är det som är bra med löning :D MER FILMER haha :)



vilken film genre är din absoluta favorit? skräck eller? :p

2011-04-30 @ 17:23:31
URL: http://saraah.webblogg.se/
Postat av: sarah

sv: förlåt för sent svar :) hehe



Hahah jaa! kommer inte ihåg vilket spel vi har, men det är så grymt tråkigt att jag klarade alla 8 världar, så får man veta att det finns en hemlig 9e värld. och då måste man gå tillbaka till alla andra banor och världar och fixa alla de dära jävla mynten för att kunna få spela en bana i 9e världen hha :( it suuuucks

2011-04-30 @ 17:37:48
URL: http://saraah.webblogg.se/
Postat av: BlueRoseCase

Precis som du drar jag mig för att köpa boxen eftersom det bara är första filmen jag minns som sevärd och värd att se om.

2011-05-01 @ 10:07:57
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Emma

Gillar den här oxå =D

2011-05-01 @ 22:34:56
Postat av: Marielle

Mucho bra film!

2011-05-03 @ 15:37:33
URL: http://jungeljerta.blogspot.com/
Postat av: Aficionadon

Fucking awesome, Planet of the Apes är en av dom bästa filmer som gjorts, åunkt. Det är fakta.



Trots att resterande filmer inte håller i närheten lika hög kvalité som originalet är dom värda att äga, helt klart. Samtliga är sevärda och i tvåan är ju dessutom Heston med i en del!

2011-05-04 @ 03:30:49
URL: http://aficionadon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0