Annonser från BloggPartner

Hobo with a shotgun

Hej alla läsare!♥

''Den har tillräckligt med nyskapande gore för att göra mig riktigt nöjd och Rutger Hauer passar perfekt som Hobo.''


Hobo with a shotgun: Ett tåg rullar in på sin slutstation och en luffare hoppar ut ur en godsvagn. Han drömmer om ett nytt liv i en ny stad, men hamnar istället i ett rent innerstadshelvete... En stad där kriminella styr och ställer på gatorna, hyresvärdar vräker ensamstående mödrar mitt i natten och där stadens gangsterledare, The Drake, regerar tillsammans med sina hemlös-mördande söner, Slick & Ivan...

Det här är nog den bästa filmen jag har sett i år, fy fan vad jag inte ville att den skulle ta slut. Den har tillräckligt med nyskapande gore för att göra mig riktigt nöjd och Rutger Hauer passar perfekt som Hobo. Han har inget namn så jag har döpt honom till Hobo the Hobo.

Den här filmen visar verkligen att en människa kan förändra saker, en människa kan förstöra samhällen, men det krävs också bara modet utav en människa att sätta stopp för förstörelsen och få andra att följa efter. Jag skrattade en hel del och den gav en härlig grindhouse känsla, snälla jag vill se fler såna här filmer tack! Hobo är nu min favoritkaraktär och han kickar verkligen ass och skjuter kuken av folk, bokstavligen talat då.
Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Emilia

Låter verkligen som en toppen film! Lägger den på min filmer-som-måste-ses-snarast lista direkt! (Det börjar bli en lång lista)

2011-04-15 @ 19:14:51
URL: http://trustingeternity.blogg.se/
Postat av: sarah

sv: jasså? :D fan vad najs! jag fick hem massor, haha. både igår och idag! runt typ10 filmer (a) bara kolla mina inlägg för jag orkar helt ärligt inte skriva ner dom hahah (a) trevlig helg! :D

2011-04-16 @ 00:01:23
URL: http://saraah.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för tipset verkar vara en film i miin smak! bäst blogg du har!

2011-04-16 @ 00:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0