Annonser från BloggPartner

Frozen

Hej alla läsare!

Nu har jag äntligen sett Adam Greens film Frozen som handlar om två män och en kvinna som åker skidor och fastnar i en skidlift efter stängningsdags. De sitter högt över snön, kylan är inte det enda problemet utan även vargar finns i skogarna. Dessutom så öppnas inte skidliften igen förrän om 5 dagar och nu gäller det att överleva, vad ska dem göra?

När jag såg postern till denna film så fick jag den känslan utav att jag skulle gilla den här filmen och jag blev väldigt sugen på att se den. Jag älskade Adam Greens Hatchet så då ville jag se denna förstås. Jag blev inte besviken. Jag gillar när filmer utspelar sig på en och samma plats. Många klagar på att karaktärerna var idiotiska, men jag förstår inte vad dem gjorde som var så idiotiskt? Tänk dig att du sitter fast i en skidlift och vet att det inte kommer någon förrän om 5 dagar, du vet att ifall du sitter kvar så kommer kylan att döda dig och klockan tickar. Inte fan stannar man kvar i den och hoppas på att överleva i 5 dagar, speciellt för någon i min situation som har problem med njurar och absolut inte får utsättas för kyla, jag skulle nog dö efter första natten. Då är det klart att man försöker att göra något.

Någon föreslog att man skulle ta av sig sina kläder knyta ihop dem och gör det till ett rep och ta sig ner, men hur stabila är det att knyta kläder, det lär ju gå upp på en sekund och då trillar man ändå ner. Jag gillade karaktärerna och jag gillade miljön i filmen. Jag satt faktiskt och frös med karaktärerna. De har utnyttjat gore-situationer på bra sätt, även om det inte fanns så mycket så gjorde dem det väldigt bra. Om ni gillar filmer som utspelar sig på samma ställen och involverar omöjliga situationer och verkligen frågor som vad ska dem göra? Nej ska dem verkligen göra så? och att sitta på helspänn hela filmen så rekommenderar jag denna.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Candy

Nu har jag inte sett filmen, men jag kan faktiskt förstå att man klagar på idiotiska karaktärer i vissa filmer, en del karaktärer är verkligen idiotiska. Däremot är det nog ganska troligt att man själv skulle reagera lika idiotiskt i ett tillstånd av kaos/panik/rädsla/kontrollförlust. Typiskt människor... men som jag säger, så är ju folk idioter. ;) alltså är det enligt mig logiskt att man tycker de är idiotiska, och det är lugnt för mig om man inser att man kan vara lika idiotisk själv ibland. ><



& den filmen vill jag se!

2010-09-28 @ 19:04:04
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Angelica

sv: mm nä skulle nog inte gilla den filmen haha mår alltid illa av sådant.

2010-09-28 @ 23:24:30
URL: http://mataduvor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0