Annonser från BloggPartner

Stagefright

Hej alla läsare!

Halloween film nr#1: Halloween börjar nu för mig och därför kommer det att bli mycket mer skräck den här månaden. Jag kommer även att försöka uppdatera oftare just den här månaden för alla er skräck-älskare. först ut bland mina ''Halloween'' filmer är Stagefright. En teatergrupp får oväntat och ovälkommet besök av den psykopatiska seriemördaren Irving Wallace. Han lyckas smyga sig in på teatern innan regissören låser in skådespelarna för non-stop repetition fram till premiären. Wallace börjar ta livet av skådespelarna en efter en i en ugglemask.

Denna var faktiskt bättre än förväntad. Jag gillar slasher filmer och denna var underhållande att titta på. Den var blodigare än vad jag trodde att den skulle vara, vilket alltid är ett stort plus. Den hade en del originella scener och det var kul att den utspelade sig på en teater. Det största pluset i denna filmen är användningen utav ugglemasken, mördaren skulle nog inte ha blivit lika läskig och mystisk annars. Jag gillar när skräckfilmer hittar speciella utseenden och masker som de använder i filmen och som blir kännetecken för just den filmen. Skådespeleriet var inte alltid det bästa och fotot kunde ha förbättrats. Ibland så var tempot lite segt, men den funkade ändå. Denna komma infinna sig i min slasher-hylla ganska snart.

 


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: kicki

Hejsan på dig :)

Idag ska man mest mysa och njuta av solen som är här :)

Har du några planer för helgen?



2010-10-15 @ 11:37:59
URL: http://loeria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0