Annonser från BloggPartner

Frankenstein created Woman

Hej alla läsare!♥

Halloween film nr#2: Baron Frankenstein (Peter Cushing) har skapat en kvinna, men som saknar liv. Han fångar själen av en nyligen avrättad ung man och för in den i kvinnan. Hon får liv men med minnet av den avrättade mannen som blev oskyldigt anklagad. Så hon börjar döda människorna vars falska anklagelser ledde till mannens avrättning.

En Hammer-film som överraskade mig positivt. Som vanligt så är fotot väldigt mysigt och skådespelarna är riktigt bra. Det som skiljer denna ifrån många andra Hammer filmer som jag har sett är att denna känns mer intensivare och hemskare. Jag har alltid gillat filmer med kvinnliga monsters, som Bride of Frankenstein, Bride of Chucky osv, så det bidrog nog en del till varför jag gillade denna.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0