Annonser från BloggPartner

30 days of night: Dark days

Hej alla läsare!♥

Nu har jag kollat in uppföljaren till 30 days of night. Efter händelserna i 30 Days of Night, där småstaden Barrow i Alaska råkade hyfsat illa ut, så ger sig Stella ut för att söka hämnd. Hon hamnar i Los Angeles där hon medvetet försöker dra till sig vampyrernas uppmärksamhet.

Det som saknas i denna filmen är den kyliga atmosfären som första filmen hade och det mer blåaktiga skiktet som den filmen var filmad i, eftersom att Stella nu hamnar i Los Angeles. Melissa George spelar inte i denna, utan de en anna som spelar Stella. Denna har ändå några rätt bra scener och en scen som påminner mig om Elizabeth Bathory, då en utav vampyrerna ligger i ett badkar och får massor med blod hällt över sig.

Skådisarna är helt okej, men jag hade såklart föredragit Melissa George i denna. Slutet hade en tråkig CGI-scen så den blev jag ganska besviken på. Första filmen var bättre, men denna var helt okej. Den hade tillräckligt med blod för att nå ett godkänt betyg och ett par bra scener för att precis klara sig över tvåan, men inte mer än så.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Ellen

sv: Jag håller på att lägga ner den ;) Jag har en ny som heter http://tiden-springer-som-en-solros.blogspot.com/, Vore kul om vi fortsatte skriva lite till varan.. Gillar din blogg! ^^

Kram och hoppas du har det bra ^^

2010-10-09 @ 21:22:06
URL: http://psellen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0