Annonser från BloggPartner

Pappas grav

Hej alla läsare!♥

Vad tänker ni på när ni hör ordet kyrkogård? Jag tänker såklart på min pappa, men jag tänker även på kusliga miljöer och filmer och allt möjligt. Kyrkogård är ett ord som jag förknippar många olika känslor med. Här sitter jag bredvid pappas hjärtformade grav som jag valde ut när jag var 10 år. Jag är glad över att jag tog med min kamera till kyrkogården för jag hittade ganska intressanta motiv och fick till en hel del bra bilder. Vi köpte även en liten pumpa som vi la mitt i pappas grav och så la jag ner min bild som jag hade ritat till honom. Jag ritar ofta saker till honom, men det är alltid borta nästa gång jag är där vilket är lite tråkigt, men jag ska ändå fortsätta rita.

På bilden bredvid sitter min mamma vid graven och jag vill påpeka grenarna bakom henne som solen lyser på och som ser riktigt snygga ut i ljuset och den bilden blev jag ganska nöjd med. Det känns konstigt att skriva och säga att man är nöjd med bilder som man har tagit på sin pappas grav, men jag försöker alltid att hitta positivt saker även i det negativa. Nu när jag har flyttat så kommer jag inte kunna gå till graven lika ofta som vi gjorde förut, men en gång i månaden ska vi försöka gå dit. Om ni har några frågor angående min pappa eller andra tunga ämnen så får ni gärna fråga, för på bloggen är jag öppen och svarar på det mesta.



300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Celia

Svar: TACK :D

2010-11-08 @ 20:06:10
URL: http://celiadanielsson.blogg.se/
Postat av: Dagens Vadå?

vanliga hollywood filmer, komedi, du vet. de som alla andra ser som inte är hemskt

2010-11-08 @ 22:54:43
URL: http://meningslosasjalvklarheter.blogg.se/
Postat av: Emma

Så tråkigt det som hände med din pappa :/ Väldigt fint inlägg och modigt att våga visa hans grav så som du gör. Jag tänker mest på död när jag hör det ordet och på hösten. Jag förstår vad du menar med blandade känslor när man hör det ordet.

2010-11-09 @ 10:12:39
Postat av: Ina

Så fina och känsliga bilder.

2010-11-09 @ 10:13:19
URL: http://imprint.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag börjar nästan själv gråta när jag läser det här inlägget. Jag känner med dig!<3

2010-11-09 @ 12:40:37
Postat av: Cecilia

Sv: Känner verkligen med dig i dessa bilder! Om du kollar runt de senaste i bloggen, märker du att min bror också finns i mitt hjärta <3

2010-11-16 @ 21:34:12
URL: http://missnyqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0